Přichází éra digitální komunikace

Můžete velmi jednoduše vysvětlit, v čem vaše služby spočívají?
Pomáháme našim klientům využít potenciál internetu a GSM sítí pro jejich obchodní účely, zejména získávání nových obchodních příležitostí, budování značky a reputace firmy, a komunikace se zákazníky. Snažíme se přitom maximalizovat reálný efekt vložené investice. Nevytváříme pouze weby či jednotlivé marketingové kampaně v internetu. Jsme i konzultanti, kteří u každého klienta vždy individuálně zvažují jeho potřeby a jeho situaci a navrhují mix marketingových taktik. Opíráme se o kanceláře WSI umístěné ve více jak 80 zemích světa a samozřejmě i o centrálu umístěnou v kanadském Torontu, která sleduje nejnovější trendy.
Co to znamená být franchisantem WSI? Nerozjíždí přece tradiční firmu…
Ale ano, rozjíždí naprosto standardní firmu. Pakliže hovoříte o něčem netradičním, máte patrně na mysli skutečnost, že franchisových konceptů zaměřených na poskytování služeb je přeci jen o poznání méně, než čistě produktově orientovaných systémů. Jinak však i každý franchisant WSI má k dispozici jasně definované portfolio služeb a produktů, má k dispozici operační manuály popisující, jak tyto produkty a služby nabízet, kombinovat a dodávat koncovému zákazníkovi.
Jaký typ klienta služby WSI vyhledává?
Našimi klienty jsou zejména firmy či živnostníci. Objevují se mezi nimi ale i soukromé osoby, které mají zájem například o služby online reputačního managementu, to znamená, že se chtějí bránit výskytu negativních zpráv o nich v prostředí internetu. Stále více se na nás obracejí i firmy, které byly zvyklé svůj marketingový rozpočet utrácet s využitím tradičním kanálů, jakými jsou televize, billboardy, či tiskoviny. Vysvětlujeme si to tak, že v době ekonomické krize se snaží firmy šetřit a online marketing umožňuje sledovat a řídit tuto efektivitu velmi přesně.
V ČR firmy podobné vaší existují. V podstatě mají rozdělený trh. Jak jim chcete konkurovat?
Situaci na českém trhu vnímám tak, že většina firem zde má určitou negativní zkušenost s internetovým marketingem. Negativní zkušenost v tom smyslu, že již spolupracovali s konkrétním poskytovatelem, který nabízel benefity internetového marketingu, nicméně po proinvestování konkrétní sumy peněz se výsledek jaksi nedostavil. Ano, je pravdou to, že v ČR existují desítky firem zabývající se poskytováním toho či onoho produktu či služby v oblasti internetového marketingu. Je také pravdou to, že jen málo jich je opravdu dobrých. A konečně je také pravdou to, že i v oblasti internetového marketingu platí, že jedna taktika problém neřeší. Je potřeba konkrétní efekt neustále měřit a hlavně taktiky vhodně kombinovat. A v tom právě vidím příležitost pro WSI.
Poslední tři roky zažíváme velký boom sociálních sítí. Nepřeceňuje se jejich vliv? Nesplaskne tato bublina?
Potkal jsem už řadu lidí, kteří diskutují o tom, jestli je ta či ona sociální síť bublinou, případně jak rychle tato bublina splaskne. Ale pojďme chvilku zapomenout na názvy jako Facebook, Twitter, Google+ a uvědomme si, co to vlastně sociální síť je. Já proto mám jednoslovné označení - je to "konverzace", konverzace v prostředí internetu. Myslím si, že tento fenomén konverzace je dalším vývojovým stupněm využití internetu. Po érách webových prezentací, internetových obchodů a internetové reklamy přichází nová éra digitální komunikace. Už nám nestačí prostý jednosměrný tok informací. Chceme se účastnit konverzací, vyjadřovat svůj názor, sdílet svojí zkušenost, a samozřejmě se i bavit. A navíc, nechceme sdílet už jen textové informace, chceme sdílet i videa, fotky nebo prezentace. Považuji za nezvratný fakt, že sociální sítě hrají a budou hrát podstatnou roli v oblasti online marketingu a tato role se bude dále zvyšovat. Dovedu si představit, že konkrétní platformy sociálních sítí budou vytlačeny a nahrazeny jinými, dovedu si i představit, že dojde k podstatné dominanci jedné platformy v rámci daného typu sociálních sítí, jejich role v oblasti online marketingu však bude nezastupitelná.
Pokud na nás útočí reklama ze všech stran, přestanete ji vnímat. Tím víc na internetu, který je oproti ostatním médiím svobodnější a vy sám rozhodujete, co si přečtete a na co kliknete. Není tedy internetová reklama v konečném důsledku vyhazováním peněz?
Otázka o tom, zda peníze do reklamy nejsou vyhazováním peněz tu byla už od pradávna a zdaleka nesouvisí jen s reklamou internetovou. Dovolím si připomenout třeba výrok Johna Wanamakera, který je mnohými považován za zakladatele moderní reklamy, a který v USA na začátku minulého století vlastnil a provozoval první obchodní dům. Tvrdil, že polovina všech jeho výdajů do reklamy je vyhazováním peněz, nicméně problém je v tom, že neví, která půlka to je. Pojďme proto raději hovořit o tom, zda ti z nás, kteří investují do reklamy, dokáží měřit efektivitu těchto investic a za ji dokáží řídit. Internetový marketing poskytuje pro tyto účely obrovské množství dat prakticky v reálném čase a záleží jen na nás, jak umíme tato data využít.
PŘEČTI ČLÁNKY

Irská franšíza Synergy Stocktaking založila svůj byznys na inventarizaci v gastronomii. Spolupráci s franšízanty nám představil master-franšízant Filip Cvrček.
TAB Board rozšiřuje své portfolio služeb programem pro strategickou transformaci firmy. Co nyní franšízanti mohou firmám nabízet?
Máte rádi přesnost a pořádek v číslech? Právě to může být start vašeho nového franšízového podnikání se Synergy Stocktaking.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Franšízový koncept networkingových setkání Business for Breakfast slouží k navazování kontaktů při neformální příležitosti snídaní. Jak se mu u nás daří?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.