Firma Oxalis vznikla v roce 1993 ve Slušovicích. Ve svých obchodech nabízí více než 400 druhů čaje a 40 druhů kávy.
Úterý
19.06.2012
Lídr v segmentů sypaných čajů prochází velkými změnami. Úpravy byznys modelu mají zjednodušit spolupráci s franchisanty.
 

Firma Oxalis upravuje stávající franchisová pravidla tak, aby byly jasně vymezené mantinely jak pro franchisora, tak pro franchisanta. "Snažíme se, aby naše franchisová síť, doposud vznikající spíše živelně, dostala pevná pravidla," vysvětluje Pavlína Křivánková, manažerka pro franchising společnosti Oxalis. Změny je nutné provést i proto, že zájemců o franchisové pobočky Oxalis je stále dost.

Značka Oxalis se podle Křivánkové dostává do čím dál většího povědomí lidí. Firma se proto zaměřuje na posílení samotné značky. Celá stávající síť prochází rekonstrukcí, jejíž součástí je také úprava franchisových smluv nebo sepsání nového manuálu. "V současné době probíhá proces nastavování nových pravidel s našimi franchisanty, což je někdy trochu bolavé. Každopádně do konce roku 2012 hodláme mít jasně zmapováno, kdo s námi bude pokračovat a kdo ne. Zároveň chceme jasně vytipovat nové lokality vhodné k otevření čajových a kávových obchodů," doplňuje Křivánková.

Dalším cílem plánovaných změn je, aby koncový zákazník nepoznal rozdíl mezi vlastní provozovnou a jednotkou franchisovou. To je sice u ostatních franchisových konceptů běžné, u společnosti Oxalis tomu tak ale není ve všech případech. Ohlas na změny je podle Křivánkové u stávajících franchisantů pozitivní. V některých případech ale bude těžší nová pravidla zavést. Jedná se jak o finanční stránku rekonstrukce, tak i z pohledu stávající lokality, ve které je prodejna umístěna.