Na trhu jsme jediní
Otevřeli jste novou franchisovou pobočku? Kde a jak dlouho trvala jednání před podpisem smlouvy?
Šlo o pobočku v Uherském Hradišti. Jednání trvala tři čtvrtě roku. Vzhledem k tomu, že šlo o první franchisovou pobočku nového regionu, bylo třeba nastavit celou řadu parametrů tak, aby byla v souladu s celosvětovými standardy UNIGLOBE a zároveň respektovala lokální specifika trhu.
Jak byste popsal služby, které UNIGLOBE nabízí?
Na první pohled se může zdát, že lze snadno koupit letenku za pár korun z nabídek mnoha společností prostřednictvím desítek portálů inzerujících na internetu. Obdobné je to i s rezervací ubytování v hotelech po celém světě. Otázkou zůstává, jak se v tak široké nabídce vyznat, najít nejvhodnější spojení a především, jak mít stoprocentní garanci toho, že se rezervovaný let či ubytování uskuteční. Na tuto otázku reagují byznys travel agentury, které se zabývají zajišťováním služebních cest podle potřeb dané firmy. Velkou výhodou využívání těchto služeb je snižování nákladů spojených se zajišťováním letenek, ubytování nebo pronájmu aut. Firma se nemusí starat a mít zodpovědnost za to, aby se její pracovník v klidu dostal tam, kam má.
Na českém trhu působíte druhým rokem. Jak byste své působení zde zhodnotil?
Během prvního roku se podařilo oslovit stovky potencionálních franchisantů, nastavit již zmíněné parametry pro rozvoj franchisingu a uzavřít smlouvu s prvním franchisantem. Na trhu jsme jediní, takže možnosti expanze zde jsou.
Původně jste chtěli mít 25 franchisantů. Splníte tento plán?
V České republice plánujeme zhruba 15 franchisantů v horizontu čtyř let. Poté bychom se chtěli soustředit především na růst podílu franchisantů na trhu a koordinaci postupů spolupráce za účelem dosažení maximálního efektu podnikání franchisantů.
Do jakých měst v ČR i na Slovensku se chcete dostat?
Hustota výskytu potenciálních zákazníků v okolí lokace agentury UNIGLOBE je výhodou, nikoli však podmínkou. V rámci systému UNIGLOBE existuje po světě celá řada příkladů, kdy agentura v malém městě lokálního významu je velice úspěšná a obhospodařuje klienty v městech mnohem větších. Využíváme moderních technologií a naše pilotní agentura v Praze má klienty nejen po celé republice, ale i v zahraničí. Z hlediska optimalizace nákladů především v počátcích podnikání je však výhodné, aby se v dosahu budoucí agentury nacházelo město s alespoň padesáti tisíci obyvatel.
Musí mít franchisant zkušenosti z cestovního ruchu?
Nemusí. Od franchisanta očekáváme především zdatnost v oblasti akviziční. Systém UNIGLOBE je především obchodní model, který umožňuje lidem se zájmem o obchod a cestování vybudovat vlastní fungující byznys travel agenturu na základě tisíců obdobných procesů po celém světě. Přínosem se UNIGLOBE stává i pro stávající volnočasové agentury, kanceláře se zájmem o rozšíření portfolia činností i o profesionální řešení zajištění služebních cest. A v neposlední řadě i již fungující samostatné byznys travel agentury mohou ocenit nákup značky, technologií a vyjednávací pozice pro snadnější oslovování nadnárodních klientů.
PŘEČTI ČLÁNKY
Networking mění kontakty v kontrakty
/15.09.2025
Business Network International (BNI) funguje už 37 let a patří k největším networkingovým sítím na světě. Jak vypadá spolupráce s franšízanty?
Franšíza Mail Boxes Etc. (MBE) plánuje v Česku až 50 poboček. O expanzi, zájmu o logistické i tiskové služby a podpoře franšízantů hovoří master-franšízant pro ČR Vít Mázdra.
TAB Board chce růst do dalších regionů Česka. Jaké franšízanty hledá a proč roste poptávka po sdílení zkušeností a koučinku i v době umělé inteligence?
Synergy Stocktaking nabízí franšízovou příležitost v oblasti inventarizace zásob. Zájemci získají kompletní technologické vybavení, podporu centrály i první klienty.
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
McDonald’s stále rozšiřuje síť restaurací. V lednu otevřela dveře zákazníkům nová pobočka v pražském Karlíně. Jak těžké je stát se franšízantem této značky?