Není Jipka jako jipka

Franchisový koncept Jipka - Vaše jazyková intenzivní péče vedle provozování jazykové školy nabízí překladatelské služby, tlumočnictví nebo průvodcovské služby. V současnosti má otevřeno osm vlastních poboček. Obavy z matoucího názvu společnosti v souvislosti s nemocničním oddělením její ředitelka Tereza Cingrošová nemá. "Určitá reminiscence je možná i na místě. Nicméně značka je takto prezentována prakticky od začátku a myslím, že lidé jsou na toto spojení zvyklí," říká Cingrošová.
I když konkurence na trhu je rok od roku vyšší, místo zde stále je. Plány Jipky proto počítají s vytvořením sítě franchisových poboček především v menších městech - zhruba velikosti okresních měst. Počet těchto škol, kterého by firma chtěla dosáhnout, nemá určený. Záležet bude na počtu zájemců o licenci a jejich kvalitách.
Pro franchising se společnost rozhodla z několika důvodů. Například proto, že je možné rozšiřovat síť i do lokalit, na které by sama škola vlastními silami, ať už finančními nebo personálními, nestačila. Zároveň se tím zrychlí i proces celé expanze. "Rozvoj sítě vlastních poboček je samozřejmě svým způsobem jistější, i z hlediska výnosů finančně zajímavější, ale zároveň je to i proces dlouhodobý a nesmírně náročný na koordinaci a počáteční investice," dodává Cingrošová. Od franchisingu si firma slibuje zrychlení celého procesu, nižší nároky na finanční účast a zároveň přenesení části odpovědnosti za fungování pobočky na franchisanta.

PŘEČTI ČLÁNKY

Educenter – Edu3D reaguje na rostoucí zájem o mimoškolní vzdělávání rozvojem franšízové sítě. Jaké podmínky partnerům nabízí přibližuje jednatelka Nichole Trumpichová.
Franšízová síť Helen Doron English představuje příležitost pro ty, kteří chtějí spojit výuku jazyků s podnikáním. A to i v menších městech.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Příprava na praktický život dnes vyžaduje dobrou znalost technologií. Franšíza EDU3D přichází s konceptem volnočasových aktivit, které s nimi nejen děti naučí pracovat.
„IQ UP! nabízí franšízantům řešení na klíč s osvědčeným modelem, nízkou počáteční investicí a více toky příjmů," říká Valentina Dino, spoluzakladatelka IQ UP!.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Češi zakládají živnosti a firmy rekordním tempem. První pololetí roku 2025 přineslo nejvíc podnikatelských startů za poslední roky. Jaký dopad má tento trend na franšízing v Česku?
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické