Některé pozice jsou ještě volné

ERA letos slaví dvacet let od založení. Je již dostatečně etablovaná na trhu?
ERA má tradičně silnou pozici v Německu, Francii, Španělsku, zemích Beneluxu a Skandinávie. Dynamicky rostoucími trhy jsou země střední a východní Evropy, kam ERA nyní upírá své expanzivní úsilí. Česká republika je toho dokladem. Za zhruba jeden rok fungování zdejší tým partnerů čítá šest lidí, kteří pracují na bezmála dvaceti projektech.
V zahraničí je společnost známější než u nás. Jakým způsobem značku propagujete?
Náš obor činnosti není vhodný na masovou propagaci. Je to o individuálním přístupu k jednotlivým vybraným firmám či sektorům trhu, zájmovým sdružením, jako jsou například obchodní komory. Významně spoléháme na osobní a profesní kontakty našich partnerů, které nejlépe fungují.
Platí stále plán mít letos patnáct franchisantů?
Tento plán je řekněme střednědobý. Velmi záleží na kvalitě potenciálních partnerů a jejich expertním zaměření. Některé klíčové konzultantské odbornosti jako telekomunikace, energie, bankovnictví, přeprava a logistika jsou již v týmu obsazeny, další zatím na „své“ lidi čekají. Jedná se třeba o facility management, pojištění, obalový materiál. Nicméně, pár pozic je vyčleněno také pro zkušené business developery, to znamená takové odborníky, kteří pro kvalitní produkt dokáží nalézt obchodní příležitosti a pak je dále rozvíjet.
Lidé mají stále trochu strach o peníze vzhledem k současné ekonomické situaci země. Jak s touto skepsí bojujete?
Naším obchodním modelem, který funguje plně na principu success fee. Naši klienti nezaplatí nic předem, aniž bychom nepotvrdili naše schopnosti. Jsme odměňováni z nalezených a dosažených úspor, to jest prostřeků, které by daná firma bez nás ani neměla.
O jaké služby mají lidé či firmy největší zájem?
Obsahem naší služby není pouze schopnost vyjednat lepší cenové podmínky v takřka jakékoliv oblasti režijních nákladů. Významné možnosti dodatečných úspor skýtá také samotná organizace procesů a nákupního chování v oblastech, které nesouvisí s hlavním oborem činnosti a klíčovými kompetencemi zodpovědných pracovníků. Pro majitele či ředitele firem je velmi důležité to, že tyto dva aspekty dokážeme sloučit, a to nejenom na teoretické úrovni, ale že se také postaráme o zavedení nových úsporných opatření do praxe a dohlížíme, typicky po dobu dvou let, na to, že jsou tyto nové podmínky dodržovány jak dodavateli, tak samotnými pracovníky dané organizace. Stručně: provedeme audit nákupních procesů a chování, nalezneme potenciál pro úspory, dosáhneme skutečných úspor a garantujeme jejich dlouhodobou udržitelnost.
PŘEČTI ČLÁNKY

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
„Chceme zvýšit dosah našich programů a přinést novinky, které podnikatelům usnadní nejen řízení firem, ale i jejich osobní rozvoj,“ říká Šimon Mastný, ředitel franšízy TAB Board.
Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
Irská franšíza Synergy Stocktaking založila svůj byznys na inventarizaci v gastronomii. Spolupráci s franšízanty nám představil master-franšízant Filip Cvrček.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?