Některé pozice jsou ještě volné
ERA letos slaví dvacet let od založení. Je již dostatečně etablovaná na trhu?
ERA má tradičně silnou pozici v Německu, Francii, Španělsku, zemích Beneluxu a Skandinávie. Dynamicky rostoucími trhy jsou země střední a východní Evropy, kam ERA nyní upírá své expanzivní úsilí. Česká republika je toho dokladem. Za zhruba jeden rok fungování zdejší tým partnerů čítá šest lidí, kteří pracují na bezmála dvaceti projektech.
V zahraničí je společnost známější než u nás. Jakým způsobem značku propagujete?
Náš obor činnosti není vhodný na masovou propagaci. Je to o individuálním přístupu k jednotlivým vybraným firmám či sektorům trhu, zájmovým sdružením, jako jsou například obchodní komory. Významně spoléháme na osobní a profesní kontakty našich partnerů, které nejlépe fungují.
Platí stále plán mít letos patnáct franchisantů?
Tento plán je řekněme střednědobý. Velmi záleží na kvalitě potenciálních partnerů a jejich expertním zaměření. Některé klíčové konzultantské odbornosti jako telekomunikace, energie, bankovnictví, přeprava a logistika jsou již v týmu obsazeny, další zatím na „své“ lidi čekají. Jedná se třeba o facility management, pojištění, obalový materiál. Nicméně, pár pozic je vyčleněno také pro zkušené business developery, to znamená takové odborníky, kteří pro kvalitní produkt dokáží nalézt obchodní příležitosti a pak je dále rozvíjet.
Lidé mají stále trochu strach o peníze vzhledem k současné ekonomické situaci země. Jak s touto skepsí bojujete?
Naším obchodním modelem, který funguje plně na principu success fee. Naši klienti nezaplatí nic předem, aniž bychom nepotvrdili naše schopnosti. Jsme odměňováni z nalezených a dosažených úspor, to jest prostřeků, které by daná firma bez nás ani neměla.
O jaké služby mají lidé či firmy největší zájem?
Obsahem naší služby není pouze schopnost vyjednat lepší cenové podmínky v takřka jakékoliv oblasti režijních nákladů. Významné možnosti dodatečných úspor skýtá také samotná organizace procesů a nákupního chování v oblastech, které nesouvisí s hlavním oborem činnosti a klíčovými kompetencemi zodpovědných pracovníků. Pro majitele či ředitele firem je velmi důležité to, že tyto dva aspekty dokážeme sloučit, a to nejenom na teoretické úrovni, ale že se také postaráme o zavedení nových úsporných opatření do praxe a dohlížíme, typicky po dobu dvou let, na to, že jsou tyto nové podmínky dodržovány jak dodavateli, tak samotnými pracovníky dané organizace. Stručně: provedeme audit nákupních procesů a chování, nalezneme potenciál pro úspory, dosáhneme skutečných úspor a garantujeme jejich dlouhodobou udržitelnost.
PŘEČTI ČLÁNKY
Networking mění kontakty v kontrakty
/15.09.2025
Business Network International (BNI) funguje už 37 let a patří k největším networkingovým sítím na světě. Jak vypadá spolupráce s franšízanty?
Franšíza Mail Boxes Etc. (MBE) plánuje v Česku až 50 poboček. O expanzi, zájmu o logistické i tiskové služby a podpoře franšízantů hovoří master-franšízant pro ČR Vít Mázdra.
TAB Board chce růst do dalších regionů Česka. Jaké franšízanty hledá a proč roste poptávka po sdílení zkušeností a koučinku i v době umělé inteligence?
Synergy Stocktaking nabízí franšízovou příležitost v oblasti inventarizace zásob. Zájemci získají kompletní technologické vybavení, podporu centrály i první klienty.
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
McDonald’s stále rozšiřuje síť restaurací. V lednu otevřela dveře zákazníkům nová pobočka v pražském Karlíně. Jak těžké je stát se franšízantem této značky?