Dobré vztahy, dobrý obchod

S touto aktivitou, při které se lidé na jednom místě navzájem poznávají a vytváří pro sebe vzájemně nové obchodní příležitosti, přišla před třemi lety na trh společnost Business for Breakfast. Networking je hlavně o budování dlouhodobých kontaktů a udržování dobrých vztahů. Je to o tom být doporučován jiným a dozvědět se o těch, kteří vyhledávají a právě potřebují produkty nebo služby, které nabízíte.
Vytváření vztahů může pomoci zejména v dlouhodobějším horizontu. Takové vztahy mohou podnikatelům přinést nové kontakty, doporučení, rady a další důležité a užitečné informace. Fungování networkingu vysvětluje ředitelka franchisové sítě Business for Breakfast Kamila Zárychtová:"Představte si, že jste součástí skupiny 10 lidí, se kterými se dobře poznáte, vzájemně víte, jak a komu mohou pomoci vaše produkty a vzájemně si pomáháte v rozvoji svých firem prostřednictvím doporučení. V tomto tkví velká síla. Každý průměrně známe dalších 250 obchodních kontaktů, představte si, k jaké síti 2500 kontaktů máte přístup po navázání kvalitního obchodního vztahu jen s 10 lidmi.”
První koncept, který začal podnikatelské kluby na principech referenčního networkingu oficiálně provozovat, přichází z Velké Británie. Zde mají klubová setkání a networking dlouhodobou tradici už od roku 2001. Tehdy John Fisher založil první Business for Breakfast.
V ČR působí Business for Breakfast už tři roky a v současnosti má díky svým franchisovým partnerům 30 podnikatelských klubů v různých regionech, například v Praze, Brně, Hradci Králové či Olomouci.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízový koncept networkingových setkání Business for Breakfast slouží k navazování kontaktů při neformální příležitosti snídaní. Jak se mu u nás daří?
S franšízovou sítí Business for Breakfast se Regina Vondrová setkala před sedmi lety. Co ji přimělo stát se její součástí a rozjet vlastní podnikání?
Rok 2021 osobnímu setkávání příliš nepřál. I přesto si ale podnikatelé v Business for Breakfast zprostředkovali zakázky v hodnotě 64,8 milionu Kč.
Centrála franšízové sítě Business for Breakfast založila první online podnikatelský klub. Jak z toho mohou těžit franšízanti?
Vládní nařízení omezují fungování konceptu Business for Breakfast již přes rok. Nyní vzniká první online networkingový klub. V budoucnu se zapojí i franšízanti.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.