10 let na trhu
Jak se dařilo firmě Electro World?
Rok 2012 jsme v Electro Worldu vyhodnotili jako velmi úspěšný. Oslavili jsme 10. výročí působení na tuzemském trhu, vykázali jsme za fiskální rok 2011/2012, končící 30. dubna 2012, meziroční nárůst tržeb v České republice o téměř 20 % a na Slovensku jsme v říjnu otevřeli novou bratislavskou prodejnu.
Podařilo se Vám rozšířit počet franchisových poboček v ČR a na Slovensku?
V minulém roce jsme počet franchisových poboček v ČR a na Slovensku nerozšířili, zatím jsme tento koncept testovali. Nyní jsme ho vyhodnotili jako úspěšný, a proto s potenciálními partnery jednáme o otevření několika dalších franchisových poboček.
Jaký je o Vaši franchisu zájem? Chystáte u podmínek nějaké změny?
V Electro Worldu registrujeme zvýšený zájem o možnost spolupráce formou franchisy. Electro World může totiž franchisantovi přinést velké úspory na marketingové kampaně, má velice silnou vyjednávací schopnost s dodavateli, a tak může zajistit cenově dostupnější produkty nebo například exkluzivní nabídky. Takových výhod proč spolupracovat s Electro Worldem bychom našli jistě mnoho.
Co by měl potenciální franchisant splňovat?
Případné spolupracovníky si v Electro Worldu pečlivě vybíráme. Chceme, aby to byl zkušený prodejce elektro sortimentu, aby měl prodejnu, která velikostně odpovídá našim požadavkům, to znamená prodejní plocha nejméně 500 metrů čtverečních a dále dostupnost pro naše zákazníky. Prodejna musí být ve městě, které nás zajímá, s dobrou spádovou oblastí. Konkrétní kritéria však bohužel nemůžeme prozradit, abychom neodkryli konkurenci svoji strategii.
Jakou máte strategii pro tento rok? Plánujete další expanzi?
Electro World chce pokračovat v nastavené strategii nabízet nejširší sortiment zboží za přiměřené ceny včetně kompletního portfolia služeb (pojištění výrobků, doprava), a tak i nadále plánujeme investovat do přeměny našich prodejen, aby se u nás zákazníci cítili dobře, a hlavně do rozvoje a vzdělávání našich zaměstnanců. I v následujících letech chceme nadále růst a otevírat další prodejny. Hned na jaře 2013 například otevřeme novou obrovskou prodejnu v Praze v Centru Černý Most, bude mít 2200 metrů čtverečních prodejní plochy. Co se týká franchis, tak momentálně jednáme s více subjekty. Očekávám proto, že otevřeme i několik dalších poboček formou franchisy.
Jak se daří Vašim kamenným pobočkám vzhledem k tomu, že v současné době se více rozvíjí koupě elektroniky na internetu?
Electro World je multikanálový prodejce. Máme kamenné prodejny, e-shop, prodáváme i přes call centrum. Velmi důležitá je také služba "collect at store". To znamená, že objednáte zboží na e-shopu a vyzvednete si jej ještě týž den v jakékoliv prodejně. Zákazníci u nás běžně nakupují tak, že přijdou do kamenné prodejny, vyberou si zboží, pak si jej vyhledají na internetu, srovnají s cenami jiných prodejců, objednají a pak si pro něj přijedou zpět k nám na prodejnu. Je zkrátka na nich, jaký prodejní kanál preferují a jak v Electro Worldu nakoupí.
PŘEČTI ČLÁNKY
Regulace zákona nahrává franšízám
/03.11.2025
„Od ledna 2026 budou vybrané produkty dostupné jen ve specializovaných prodejnách. To nám přináší výraznou konkurenční výhodu,“ říká master-franšízant Cbweed Riccardo Ghibellini.
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Více než polovina domácností má kočku nebo psa. Obě zvířáta žijí až dvacet let. To je příležitost vychovat si věrné zákazníky jako franšízant s krmivy Husse.
Poptávka po konopných produktech roste, stejně tak i zákonné regulace. Jak je na novelu připravena franšízová síť Cbweed?
Záběry z dronu mohou přinášet přesná data, úspory nákladů i emoce. Franšíza COPTRZ umí zákazníkům taková zadání splnit.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Vše pro zákazníka
Kdyby Zepter neprodal exekutorům smlouvy za 2,5 mld v devadesátých letech a nehojil se pak na babičkách na zboží, které nechtěly, tak by se mu lépe budoval pozitivní...
Franšíza pro psy a kočky
Komentář
Na kolo s franchisou
Prosim zaslat informacie ohladne znacky Bikepoint.biz. dakujem