Chceme být největší

Rozhodli jste se rozšiřovat pomocí franchisy. Jak se Vám v tomto ohledu dařilo?
Pokud bych měla zhodnotit minulý rok, tak je stále patrný dopad nepříliš pozitivního ekonomického vývoje nejen v oblasti průmyslu, ale i služeb obecně. Trh jazykového vzdělávání se tomuto trendu bohužel nevyhnul. Vzhledem k tomu, že klienti stále tlačí na snížení ceny za dodávané služby, jazykové školy musí velmi zvažovat jakékoliv investice včetně případného rozšíření. Pro Jipku byl minulý rok celkem úspěšný, protože i přes poměrně napjatou situaci na trhu jazykových škol, kdy několik našich konkurentů bylo nuceno zavřít své pobočky, jsme rozšířili Jipku o jeden přírůstek v podobě nové pobočky, která je jakousi polofranchisou.
Kolik v současnosti provozujete poboček vlastních a franchisových? Jak se jim daří?
V tuto chvíli máme celkem 8 poboček, z čehož tři jsou řešeny částečně jako franchisa. Všechny pobočky procházejí stejným vývojovým trendem, tzn. pokud zaznamenáváme úbytek studentů, pak se to týká všech poboček, což svědčí o tom, že v tuto chvíli se jedná o pokles postihující celé odvětví. Nicméně právě v těchto situacích máme výhodu v tom, že poskytujeme komplexní jazykové služby včetně překladů, tlumočení či např. studia v zahraničí. Pokud tak klesá obrat v jedné oblasti, jsme schopni tento pokles kompenzovat jinou službou, což je naše výhoda oproti konkurenci poskytující pouze dílčí služby.
Jaký je o Vaši franchisu zájem? Plánujete nějaké změny či novinky pro franchistanty?
V minulém roce jsme zaznamenali zvýšený zájem, nicméně jednání poté příliš nepokračovala. Letošní rok to ale vypadá, že by se nám tímto způsobem mohlo podařit další rozšíření do pro nás velmi zajímavé lokality, nicméně zatím je vše ve fázi jednání a proto raději více neprozradím, abych to nezakřikla.
Jakou má Jipka strategii pro letošní rok? Co byste chtěli stihnout?
Naším primárním plánem je udržet si místo největší jazykové školy v Praze a v ostatních mimopražských lokalitách posílit naši pozici díky již patnáctiletým zkušenostem s poskytováním komplexních jazykových služeb. Toto se nám zatím daří, tak doufám, že tomu tak bude i nadále. Rádi bychom získali další franchisu, protože franchising i nadále považujeme za zajímavou možnost, jak rozšířit naše aktivity i do lokalit, na které bychom nestačili vlastními silami (ať už finančními nebo personálními) a zároveň tím i zrychlit proces celé expanze. Rozvoj sítí vlastních poboček je samozřejmě svým způsobem jistější, i z hlediska výnosů finančně zajímavější, ale zároveň je to i proces dlouhodobý a nesmírně náročný na koordinaci a počáteční investice.
Jak byste zhodnotila trh jazykových agentur?
Jak už jsem zmínila v úvodní otázce, všichni jsme nuceni vzhledem k hospodářské recesi stlačovat výdaje na minimum a přehodnocovat rozpočty na jednotlivá oddělení tak, abychom byli schopni poskytovat stejně kvalitní a rozsáhlé služby za nižších nákladů. Podobným způsobem přemýšlí i naši stávající a noví klienti. V současné době je bohužel velmi rozšířeným trendem ve všech výběrových řízeních preferovat jako jediné hodnotící kritérium nejnižší nabídkovou cenu, což se nutně odráží na kvalitě poskytovaných služeb. Tímto bych tak doplnila předešlou otázku. Nastavení nových podmínek pro psaní veřejných zakázek, ve kterých by stejně důležitým kritériem byla i kvalita poskytovaných služeb, je jedním z dlouhodobých a společných cílů jazykových škol působících v České republice. Tedy alespoň těch, které své postavení získali na základě poskytování služeb, jejichž kvalitu mohou opravdu garantovat.
PŘEČTI ČLÁNKY

Educenter – Edu3D reaguje na rostoucí zájem o mimoškolní vzdělávání rozvojem franšízové sítě. Jaké podmínky partnerům nabízí přibližuje jednatelka Nichole Trumpichová.
Franšízová síť Helen Doron English představuje příležitost pro ty, kteří chtějí spojit výuku jazyků s podnikáním. A to i v menších městech.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Příprava na praktický život dnes vyžaduje dobrou znalost technologií. Franšíza EDU3D přichází s konceptem volnočasových aktivit, které s nimi nejen děti naučí pracovat.
„IQ UP! nabízí franšízantům řešení na klíč s osvědčeným modelem, nízkou počáteční investicí a více toky příjmů," říká Valentina Dino, spoluzakladatelka IQ UP!.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Společnost O2 nebude partnerům prodlužovat smlouvy. Místo toho je v průběhu roku 2016 převede na vlastní značkové prodejny.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické