Pryč s břemeny

Poradenská společnost Expense Reduction Analysts (ERA) pomáhá firmám ve snižování nestrategických provozních nákladů. Její franchisoví partneři prověřují kolem 30 nejčastějších oblastí, kde lze snižovat náklady. Český tým aktuálně tvoří 7 partnerů. „Naši partneři jsou schopni analyticky zastřešit oblasti jako telekomunikace, správu vozového parku, energie, bankovní služby, tisky interní i externí, logistiku a přepravu či kancelářské potřeby,“ říká master-franchisant ERA pro ČR Jiří Rybár s tím, že veškeré oblasti nemůže ERA tým v ČR pokrýt, nicméně v tomto pomáhá joint-venture model. Partneři jsou tak dle potřeby doplněni experty ze sítě, a to i přeshraničně.
ERA by ráda nalezla další franchisové partnery na business development, kteří by využili svých zkušeností pro rozšíření služeb firmy a získání nových klientů. Ale stranou nezůstává ani hledání dalších partnerů pro analytickou úroveň. „Velké příležitosti se nabízí v oblasti pojištěni, facility managementu, výrobního spotřebního materiálu, obecného procurementu a s ohledem na velkou poptávku po našich službách v oblasti logistiky, budeme potřebovat ještě posílit tuto odbornost,“ konkretizuje oblasti Jiří Rybár. Specifikací partnerů v ERA jsou výdělky, které získají právě z části uspořených nákladů.
Redukce nákladů je jednou ze základních věcí, které podnik při svém fungování potřebuje. Podle Jiřího Rybára chtějí firmy snížit nákladovost především v oblastech jako logistika, energie či bankovní služby. Zde management firem vnímá rezervy v efektivnosti nákupních procesů. I tak se stává, že někteří zástupci společností si nepřipouštějí, že by někdo těmto oblastem rozuměl lépe než oni. „Neuvědomují si, že veškerou práci dělají profesionálové na dané oblasti a oni se mezitím mohou věnovat své vlastní práci, která jim přináší vyšší hodnoty,“ dodává Jiří Rybár.
PŘEČTI ČLÁNKY

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
„Chceme zvýšit dosah našich programů a přinést novinky, které podnikatelům usnadní nejen řízení firem, ale i jejich osobní rozvoj,“ říká Šimon Mastný, ředitel franšízy TAB Board.
Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
Irská franšíza Synergy Stocktaking založila svůj byznys na inventarizaci v gastronomii. Spolupráci s franšízanty nám představil master-franšízant Filip Cvrček.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?