Pryč s břemeny

Poradenská společnost Expense Reduction Analysts (ERA) pomáhá firmám ve snižování nestrategických provozních nákladů. Její franchisoví partneři prověřují kolem 30 nejčastějších oblastí, kde lze snižovat náklady. Český tým aktuálně tvoří 7 partnerů. „Naši partneři jsou schopni analyticky zastřešit oblasti jako telekomunikace, správu vozového parku, energie, bankovní služby, tisky interní i externí, logistiku a přepravu či kancelářské potřeby,“ říká master-franchisant ERA pro ČR Jiří Rybár s tím, že veškeré oblasti nemůže ERA tým v ČR pokrýt, nicméně v tomto pomáhá joint-venture model. Partneři jsou tak dle potřeby doplněni experty ze sítě, a to i přeshraničně.
ERA by ráda nalezla další franchisové partnery na business development, kteří by využili svých zkušeností pro rozšíření služeb firmy a získání nových klientů. Ale stranou nezůstává ani hledání dalších partnerů pro analytickou úroveň. „Velké příležitosti se nabízí v oblasti pojištěni, facility managementu, výrobního spotřebního materiálu, obecného procurementu a s ohledem na velkou poptávku po našich službách v oblasti logistiky, budeme potřebovat ještě posílit tuto odbornost,“ konkretizuje oblasti Jiří Rybár. Specifikací partnerů v ERA jsou výdělky, které získají právě z části uspořených nákladů.
Redukce nákladů je jednou ze základních věcí, které podnik při svém fungování potřebuje. Podle Jiřího Rybára chtějí firmy snížit nákladovost především v oblastech jako logistika, energie či bankovní služby. Zde management firem vnímá rezervy v efektivnosti nákupních procesů. I tak se stává, že někteří zástupci společností si nepřipouštějí, že by někdo těmto oblastem rozuměl lépe než oni. „Neuvědomují si, že veškerou práci dělají profesionálové na dané oblasti a oni se mezitím mohou věnovat své vlastní práci, která jim přináší vyšší hodnoty,“ dodává Jiří Rybár.

PŘEČTI ČLÁNKY

Business Network International (BNI) funguje už 37 let a patří k největším networkingovým sítím na světě. Jak vypadá spolupráce s franšízanty?
TAB Board chce růst do dalších regionů Česka. Jaké franšízanty hledá a proč roste poptávka po sdílení zkušeností a koučinku i v době umělé inteligence?
Synergy Stocktaking nabízí franšízovou příležitost v oblasti inventarizace zásob. Zájemci získají kompletní technologické vybavení, podporu centrály i první klienty.
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.