Byznys cesty
Zařídit pohodovou služební cestu pro zaměstnance může být v celku oříšek a neznalí podnikatelé mohou za cesty utratit více než by chtěli. O podobné záležitosti se stará franchisová síť Uniglobe Travel Czech republic and Slovakia, která se specializuje na poskytování služeb cestovního ruchu pro korporátní klientelu. Franchisový koncept pochází z Kanady a u nás si pomalu ale jistě nachází své místo.
Společnost se rozvíjí na základě franchisy a v současné době vede jednání s potenciálními franchisanty o otevření cestovních agentur po celé ČR. První z nich už působí v Uherském Hradišti a podle firmy splňuje očekávané výsledky. Majitel franchisové licence Uniglobe Travel pro ČR a SR Jan Prášek má s konceptem velké plány: „Naší ambicí je pokrýt službami business travel Uniglobe obě republiky. Koncept není postaven přímo na konkrétní města, můžeme obsloužit klienty jak z menších, tak velkých měst. Soustřeďujeme se pouze na nalezení kvalitního partnera.“
Hlavně nespěchat
Pro franchisové partnery je dle Jana Práška rozhodující a klíčové vzdělat se ve vyhledávání klientů pro zajišťování služebních cest, letenek či ubytování. Musí se naučit pracovat s know how Uniglobe Travel, proto rozjezd nové pobočky vyžaduje delší dobu, zpravidla půl roku až dva. V tomto případě tak rčení „Trpělivost růže přináší“ platí dvojnásob. Služby agentur jsou neustále inovovány z centrály v Kanadě, takže potenciální franchisant ví, na čem stavět.
V letošním roce chce Uniglobe Travel nadále budovat povědomí o značce. Hlavní strategie sází na kombinaci české nezávislé cestovní kanceláře se znalostí českého trhu a celosvětově silné franchisové koncepce. Podle slov Jana Práška není na franchisovém trhu v oblasti business travel žádné konkurenční prostředí.
PŘEČTI ČLÁNKY
Networking mění kontakty v kontrakty
/15.09.2025
Business Network International (BNI) funguje už 37 let a patří k největším networkingovým sítím na světě. Jak vypadá spolupráce s franšízanty?
Franšíza Mail Boxes Etc. (MBE) plánuje v Česku až 50 poboček. O expanzi, zájmu o logistické i tiskové služby a podpoře franšízantů hovoří master-franšízant pro ČR Vít Mázdra.
TAB Board chce růst do dalších regionů Česka. Jaké franšízanty hledá a proč roste poptávka po sdílení zkušeností a koučinku i v době umělé inteligence?
Synergy Stocktaking nabízí franšízovou příležitost v oblasti inventarizace zásob. Zájemci získají kompletní technologické vybavení, podporu centrály i první klienty.
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
McDonald’s stále rozšiřuje síť restaurací. V lednu otevřela dveře zákazníkům nová pobočka v pražském Karlíně. Jak těžké je stát se franšízantem této značky?