Sportem k zisku
Češi milují sport a neváhají za něj utrácet peníze. Dokazuje to i zvyšující se konkurence na trhu řetězců se sportovním oblečením. Síť Intersport, která se rozvíjí i pomocí franchisových partnerů, však úspěšně konkurenčním tlakům odolává a daří se jí zvyšovat tržní podíl. Během dvou let hodlá Intersport otevřít v ČR nejméně další 4 nové prodejny, načasování ale bude záležet na rychlosti a úspěšnosti developerů v rozpracovaných projektech.
Další rozvoj by Intersport rád podporoval hlavně přes franchisové partnery. A to se mu daří, protože potenciální zájemci se mu neustále ozývají, k čemuž nemalou měrou pomohl i portál Franchising.cz. „Náš koncept Intersport láká bývalé manažery v obchodní branži, bývalé či ještě aktivní sportovce, ale i ty, kteří by rádi rozšířili svoje aktivity mimo doposud vedenou franchisovou komoditu. Vzhledem k jisté finanční náročnosti každého projektu, se však tímto okruh zájemců přirozeně redukuje,“ přibližuje zájemce manažer partnerských prodejen Jiří Vodehnal. Zájem je především o půjčovny Intersport Rent pro horské oblasti, z nichž zatím funguje 1 pobočka, ale jednání o dalších právě probíhají.
Aktuálně provozuje Intersport u nás 23 vlastních a 13 franchisových obchodů. Trh se sportovním oblečením je v ČR postupně nasycován a mimo velkých hráčů jako Hervis či Sportisimo jsou konkurencí i specializované sítě obchodů na určité sportovní aktivity. Zákazníci už necílí jen na sportovní zboží, ale také na prodejní servis a profesionalitu. Situace je jiná na Slovensku, kde Intersport provozuje 29 franchisových prodejen. „Franchisové obchody mají na slovenském trhu zásadní podíl na obratu v prodeji sportovního vybavení. Na těchto prodejnách lze pro nás jasně deklarovat úspěšnost našeho franchisového systému,“ uzavírá Jiří Vodehnal.
PŘEČTI ČLÁNKY
Regulace zákona nahrává franšízám
/03.11.2025
„Od ledna 2026 budou vybrané produkty dostupné jen ve specializovaných prodejnách. To nám přináší výraznou konkurenční výhodu,“ říká master-franšízant Cbweed Riccardo Ghibellini.
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Více než polovina domácností má kočku nebo psa. Obě zvířáta žijí až dvacet let. To je příležitost vychovat si věrné zákazníky jako franšízant s krmivy Husse.
Poptávka po konopných produktech roste, stejně tak i zákonné regulace. Jak je na novelu připravena franšízová síť Cbweed?
Záběry z dronu mohou přinášet přesná data, úspory nákladů i emoce. Franšíza COPTRZ umí zákazníkům taková zadání splnit.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Vše pro zákazníka
Kdyby Zepter neprodal exekutorům smlouvy za 2,5 mld v devadesátých letech a nehojil se pak na babičkách na zboží, které nechtěly, tak by se mu lépe budoval pozitivní...
Franšíza pro psy a kočky
Komentář
Na kolo s franchisou
Prosim zaslat informacie ohladne znacky Bikepoint.biz. dakujem