Zisk z Maďarska

Franchisová síť minipekáren Fornetti pocházející z Maďarska dokázala zaujmout české chutě. Každým rokem si udržuje přívětivý hospodářský růst a vykazuje zisk úměrný k obratům. V roce 2011 dosáhla zisku 11,8 milionu korun, což je meziročně o 690 tisíc více. Podobné výsledky očekává i za rok 2012.
Po 13 letech, co společnost na českém trhu působí, se jí podařilo vytvořit širokou franchisovou síť pekárenských obchodů. Aktuálně si jich zde franchisanti otevřeli kolem 200, čímž se Fornetti stalo jednou z nejrozšířenějších sítí pekáren u nás. Nejvíce poboček je provozováno v Praze, kde bude firma podle slov master-franchisanta pro ČR Zoltána Ambrovicse koncentrovat síly na posílení své pozice.
Konkurence pomáhá i škodíSpolečnost Fornetti každý rok vyvine kolem 20 až 40 novinek. Vede ji k tomu neustále se zvyšující konkurence na potravinářském trhu. „Ne všechny novinky, které vytvoříme, míří do našich pekáren. Naši franchisanti se sami rozhodnou, která z těchto novinek se dostane na trh,“ doplňuje Zoltán Ambrovics. Podle něj se konkurenti Fornetti stále zlepšují, a to je dobrá zpráva, jelikož zákazníci si tak mohou vybírat z lepších produktů.
Letos se společnosti Fornetti nedařilo v jihovýchodní Evropě. Tamní master-franchisant pro tuto oblast odstoupil od smlouvy a založil svou vlastní síť pekáren, kterou převzal od původních franchisantů Fornetti. Maďarský řetězec tak ztratil pekárny v Srbsku, Makedonii, Bosně a Hercegovině či Černé Hoře. Aktuálně zde hledá nového výhradního zástupce.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!