Dvě dekády s hudbou

Příští rok oslaví franchisová síť Hudebních škol Yamaha 20. leté výročí působení u nás. Koncept nabízí výuku hraní na hudební nástroje nejen pro děti, ale také dospělé. Za dobu své existence se společnost dostala mezi největší franchisové sítě v České republice a na Slovensku. Aktuálně se vyučují hudební programy prostřednictvím Hudebních škol Yamaha či Yamaha Class na 275 místech v ČR a 56 na Slovensku.
Za dobu své existence se Hudební škole Yamaha dařilo u nás udržovat stabilní růst, až v loňském roce zaznamenala stagnaci zájmu ze strany klientů. „Přisuzujeme to jednak ekonomickému vývoji v ČR a jednak poklesu porodnosti, tedy snížení míry porodnosti na běžný stav než před rokem 2008,“ vysvětluje stagnaci generální poskytovatel franchisového systému Hudebních škol Yamaha Zdeněk Simek. Dodává, že firma se hodlá více zaměřit na kvalitu poskytovaných služeb a na vzdělávání lektorů. Mimo jiné je to i z toho důvodu, že se na trhu objevují plagiátoři, kteří kazí pověst školy. „Od plagiátorů se lišíme tím, že přesně víme, co a kdy to děláme, k čemu to slouží a jaké schopnosti to rozvíjí,“ dodává Zdeněk Simek.
Jde to i bez dotací
Nejen s plagiátorstvím se musí Hudební škola Yamaha potýkat. Konkurencí jsou i ostatní školy pro děti. V oblasti předškolního hudebního vzdělávání jde o mateřská centra, u instrumentálního vzdělávání pak o umělecké školy, které navíc na svůj provoz čerpají dotace a nabízejí individuální výuku. „Konkurenci však vnímáme pozitivně, nutí nás neustále zvyšovat naši úroveň a reagovat na nové trendy,“ připomíná Zdeněk Simek.
Programy Yamaha Music foundation byly založeny v 50. letech v Japonsku a rychle se rozšířily do celého světa. Hned v počátku byly šířeny prostřednictvím franchisové licence. Do ČR a SR přišly v roce 1994. Dnes školy na celém světě vyučují přes 700 tisíc žáků a zaměstnávají 20 tisíc učitelů.

PŘEČTI ČLÁNKY

Educenter – Edu3D reaguje na rostoucí zájem o mimoškolní vzdělávání rozvojem franšízové sítě. Jaké podmínky partnerům nabízí přibližuje jednatelka Nichole Trumpichová.
Franšízová síť Helen Doron English představuje příležitost pro ty, kteří chtějí spojit výuku jazyků s podnikáním. A to i v menších městech.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Příprava na praktický život dnes vyžaduje dobrou znalost technologií. Franšíza EDU3D přichází s konceptem volnočasových aktivit, které s nimi nejen děti naučí pracovat.
„IQ UP! nabízí franšízantům řešení na klíč s osvědčeným modelem, nízkou počáteční investicí a více toky příjmů," říká Valentina Dino, spoluzakladatelka IQ UP!.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Společnost O2 nebude partnerům prodlužovat smlouvy. Místo toho je v průběhu roku 2016 převede na vlastní značkové prodejny.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické