Něco za něco

Barter se jako obchodní model využíval především v prvobytně pospolné společnosti, dokud se nevyvinuly peníze. I dnes se však firmy vracejí k tomuto způsobu vyrovnání a na trhu se objevují i společnosti, které jim pomáhají služby či produkty mezi sebou „vybarterovat“. Jednou z nich je LQZ Czechia, která pro svůj rozvoj využívá i franchisingu.
Hlavní činností firmy LQZ Czechia je vyhledávání zakázek pro firmy, ke kterým by se normálně nedostaly. „Snažíme se neustále rozšiřovat naši klientelu v každém kraji či městě tak, aby si zákazníci mohli koupit vše od základních potravin po stavbu rodinného domu,“ říká jednatelka firmy Hana Bendová s tím, že franchising je způsob, jak počet rozšířit. Zatím pod franchisovou licenci LQZ Czechia uvítala jednoho franchisového partnera, ale ráda by našla franchisanty pro každý kraj ČR. Společnost se netají i ambicemi rozšířit koncept za hranice.
Aby člověk mohl podnikat pod franchisovou značkou LQZ Czechia, musí si připravit vstupní poplatek, který se pohybuje v závislosti kraje od 200 do 300 tisíc. Franchisant následně odvádí 5 % z ročního obratu. „Návratnost investice v rámci vstupního poplatku předpokládáme maximálně do 6 měsíců,“ dodává Hana Bendová. U krátkého času návratnosti hraje i role unikátnost projektu, protože firma nezaznamenává na trhu velkou konkurenci.
PŘEČTI ČLÁNKY

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
„Chceme zvýšit dosah našich programů a přinést novinky, které podnikatelům usnadní nejen řízení firem, ale i jejich osobní rozvoj,“ říká Šimon Mastný, ředitel franšízy TAB Board.
Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
Irská franšíza Synergy Stocktaking založila svůj byznys na inventarizaci v gastronomii. Spolupráci s franšízanty nám představil master-franšízant Filip Cvrček.
Nejčtenější

Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.