Orion posiluje s franchisou
Společnost Velkoobchod ORION podniká v oblasti domácích potřeb od roku 1992. Mimo rozvoj pomocí vlastních poboček, kterých je v dnešní době po ČR přes 20, se firma rozhodla využívat i franchisingu. Pro podnikatele nabízí franchisový koncept ORION - český obchod pro domácnost. První franchisové prodejny začala firma na zkoušku provozovat s dlouhodobými partnery, kteří již prodejny ORION řídili, ovšem smíšeného rázu. Obchody se přepracovali do franchisového konceptu a po čase se ukázalo, že tímto způsobem rozvoje se chce ORION ubírat i nadále. Proto dál hledá vhodné franchisanty
„Naším cílem je obsadit každé větší město naším sortimentem,“ přibližuje plány obchodní manažer Orion Tomáš Maloch s tím, že umístění jednotlivých franchisových jednotek řídí firma individuálně na základě vyhodnocení prodejní schopnosti dané lokality, vhodnosti umístění sortimentu domácích potřeb a konkurenčního prostředí „Důležitým faktorem je počet obyvatel, případně spádová oblast okolních vesnic," dodává Tomáš Maloch.
Nový směr díky franchise
Zájemce o franchisový koncept ORION – český obchod pro domácnost by měl počítat s celkovou počáteční investicí okolo 1 milionu Kč, přičemž ideální prodejní plochou pro provozování konceptu ORION je 150 m2. Další otázkou je prostor zvolený k podnikání. Ten může pocházet od franchisanta či ze strany ORIONU, který je schopný prodejní místo novým franchisantům zajistit.
Během 3 let, kdy firma ORION s franchisingem začala, zažil velkého rozmachu. V současné době se v jeho síti obchodů nachází 31 prodejen řízených franchisanty. „Pro franchising jsme se rozhodli z jednoho zásadního důvodu. Franchisant zná dané prostředí, kde už dříve v podobném oboru podnikal, a značka Orion mu dala nový smysl a směr, „vysvětluje Tomáš Maloch. Že si vybrala firma dobře, dokazuje i fakt, že zájem o licenci ORION je stále velký.
PŘEČTI ČLÁNKY
Regulace zákona nahrává franšízám
/03.11.2025
„Od ledna 2026 budou vybrané produkty dostupné jen ve specializovaných prodejnách. To nám přináší výraznou konkurenční výhodu,“ říká master-franšízant Cbweed Riccardo Ghibellini.
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Více než polovina domácností má kočku nebo psa. Obě zvířáta žijí až dvacet let. To je příležitost vychovat si věrné zákazníky jako franšízant s krmivy Husse.
Poptávka po konopných produktech roste, stejně tak i zákonné regulace. Jak je na novelu připravena franšízová síť Cbweed?
Záběry z dronu mohou přinášet přesná data, úspory nákladů i emoce. Franšíza COPTRZ umí zákazníkům taková zadání splnit.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Vše pro zákazníka
Kdyby Zepter neprodal exekutorům smlouvy za 2,5 mld v devadesátých letech a nehojil se pak na babičkách na zboží, které nechtěly, tak by se mu lépe budoval pozitivní...
Franšíza pro psy a kočky
Komentář
Na kolo s franchisou
Prosim zaslat informacie ohladne znacky Bikepoint.biz. dakujem