Slovensko je na řadě
Franchisový koncept Náš Grunt je jednou z nejrychleji rostoucích sítí v ČR. Jde o váš cíl nebo je zájem o spolupráci z řad franchisantů tak velký?
Již při zakládání firmy jsme uvažovali o více pobočkách a budovali strukturu s ohledem na budoucí rozvoj. Zájem z řad franšízantů i dodavatelů předčil naše očekávání. Díky tomu máme dnes 28 farmářských prodejen po celé ČR.
Čím si vysvětlujete, že jsou licence vašeho konceptu pro potenciální franchisanty tak atraktivní?
Hlavní přednost spatřuji v tom, že se nám podařilo najít díru na trhu a přijít ve vhodný čas. Segment kvalitních domácích potravin má současně perspektivu dlouhodobého růstu. K tomu našim franšízantům nabízíme velmi vstřícné podmínky a značný rozsah služeb v rámci franšízy.
Jaký potenciál na českém trhu ještě vidíte? Je zde mezi koncovými zákazníky o nabídku farmářských prodejen zájem?
Dobré lokální potraviny jsou stále na vzestupu. Z mého pohledu se jedná o dlouhodobý trend, potvrzený vývojem v ostatních evropských zemích. S rostoucí osvětou, kulturou nákupu, zájmem o čerstvost má tento segment značnou perspektivu. Na našich prodejnách zaznamenáváme meziroční nárůsty návštěvnosti i v desítkách procent. Naším střednědobým cílem je dobudovat síť na 50 prodejen. S řadou nových zájemců proto již jednáme.
Jak byste zhodnotil konkurenci, kterou Náš Grunt na tuzemském trhu má?
Jako jediná síť jsme si udrželi koncept výhradně českých potravin. Zákazník se tak u nás nemusí starat o původ ani složení, tento výběr jsme za něj udělali my. V tomto ohledu jsme jedineční. S uceleným konceptem prodeje farmářských potravin jsme přišli jako první v ČR a po úspěšném startu se logicky začala objevovat řada dalších prodejen. Současně na vlnu „farmářských“, „domácích“ apod. produktů začali najíždět i velcí hráči na trhu. Ve většině případů se však jedná pouze o marketing se snahou přilákat zákazníky.
Náš Grunt se původně jmenoval Český Grunt. Dalo by se tedy tušit, že důvodem přejmenování konceptu je plán na expanzi do zahraničí. Přemýšlíte také tímto směrem?
Aktuálně intenzivně jednáme s partnery v SR. Rádi bychom se rozvíjeli i v této nám příbuzné krajině. Nicméně název Náš grunt je příjemnější i pro Moravskou a Slezskou část ČR, která staví na tradicích a lokálních zvyklostech.
Vstoupit do dalších zemí v plánu nemáte?
Prioritou je dnes, co se zahraniční expanze týká, již zmiňované Slovensko. Nicméně, ani rozšíření našeho konceptu do dalších zemí se nebráníme. V úvahu mohou přicházet takové země jako například Maďarsko, Slovinsko nebo Chorvatsko. Podle našich informací, jsou tamní trhy poměrně podobné tomu našemu, zejména v tom, že i oni se musí potýkat s „diktátem“ a silnou pozicí zahraničních řetězců, s čímž jsme se museli vypořádat i u nás.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!