Moderní léčba
Váš koncept se uchytil v celé Evropě. Hodně jste expandovali. Můžete přiblížit kde letos?
Náš franchisový koncept Skinial jsme rozvíjeli nejen v Evropě, ale i v Austrálii a v září jsme podepsali master-franchisovou smlouvu i v Kanadě.Pokud jde o Evropu, v Německu a Polsku bylo první pololetí poněkud slabší, ale od podzimu se nám podařilo najít další franchisanty. Podařilo se nám také najít prvního partnera ve Skandinávii. Dánsko se připojilo v druhé polovině roku.
V Itálii a ve Španělsku se odstraňování tetování bez laseru teprve začíná dostávat do podvědomí, takže vládní autority v těchto státech teprve řešily, kam zařadit tuto „léčbu“ a kdo by ji měl provádět. Jelikož každý stát se na naši metodu dívá jinak, je docela těžké najít systém, jak v tomto počátečním stadiu, vytvořit strategii velké expanze. Zkušenosti, které ale tímto získáme, sdílíme s dalšími společnostmi, které přinášejí do ztuhlého trhu inovace, a pomáháme tak měnit zaběhnutá pravidla.
Proč si myslíte, že Váš koncept Skinial je tak úspěšný u franchisantů?
Zaměřujeme se na jednoduchou službu, kde hodně pracujeme, abychom se stali nejlepší společností ve světě, která nabízí službu odstranění tetování. Počáteční investice je nízká ve srovnání s návratem investice. Většina partnerů si pořizuje naši licenci tehdy, kdy už sami vykonávají podobnou práci či aktivitu. Nevyžadujeme ani žádné poplatky či royalties. Strategie značky a zdravotní a technologické zázemí nám dává jistotu, že to co děláme, děláme správně.
Všiml jsem si, že máte partnery kolem České republiky, ale v ní nikoho. Už s někým vyjednáváte?
Ano, našli jsme partnery už v sousedních státech Česka, ale u vás se nám zatím najít nikoho nepodařilo. Zaznamenali jsme zájem i od českých podnikatelů, nicméně zatím jsme nepodepsali žádný kontrakt s master-franchisantem. Proto zde nadále hledáme toho pravého partnera.
Nedávno se Vám podařilo dostat se i do Spojených států, kde není tak lehké uspět. Jak se Vám to podařilo?
V tomto ohledu nám pomohli aktivity v Polsku. Jeden americký podnikatel z Arizony, jež byl bývalý polský občan, objevil náš koncept při návštěvě své rodiny v Polsku. Kontaktoval nás a po několika jednáních jsme s ním podepsali smlouvu a od října začne Skinial působit i v USA. Za pár týdnů tak první zájemci mohou navštívit studio v Miami.
Nejsou lidé vůči Vaší metodě odstranění tetování skeptičtí? Laser je přece nejrozšířenější.
Ano, laser je nejrozšířenější metoda na odstranění tetování, ale také nebezpečná. Očekáváme, že počet zdravotních a vědeckých studií o škodlivosti laseru bude nadále růst. Laser neodstraní inkoust, ten pak nadále zůstává v těle a vytváří nanočástice a znečišťuje tělo, lymfatické uzliny i krevní oběh. V těchto důsledcích se léčba laserem stane celosvětovým problémem. Myslíme si, že poptávka se bude postupně přesouvat na jiné metody odstranění tetování než laserem. Sami to zaznamenáváme i díky vyššímu zájmu o naši franchisovou licenci Skinial.
PŘEČTI ČLÁNKY

Přírodní kosmetika s příběhem, kterou milují nejen Italové. Kdo se ujme startu franšízové sítě L´ Erbolario v Česku?
Menší obce se potýkají s nedostatkem specializovaných obchodů. Důvtipným řešením je nápad franšízy Drogeo - nabízet samoobslužné prodejny drogerie.
„Během letošního roku bychom měli otevřít desítky nových prodejen," říká Aleš Urbánek, CEO sítě prodejen drogerie Drogeo.
Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.