Efektivní nakupování

Není to tak dávno, co se objevila informace, že obchodní řetězec Interspar opustí Českou republiku a jeho prodejny převezme Albert. Mezi velkými společnostmi probíhá boj o zákazníka, jelikož lidé už nenakupují v hypermarketech v takovém měřítku jako dříve. Posilují menší obchody. Jedním z nich je i Okay Market.
Franšízových prodejen Okay Market funguje v Česku 11. „Prodejny primárně otevíráme v lokalitách, kde je vysoká koncentrace obyvatel. Prozatím jsme je otevírali pouze v Brně. Bylo to z důvodu doladění logistických a dalších důležitých procesů. Od roku 2015 bychom naši maloobchodní síť rádi rozšířili i do dalších měst,“ komentuje začátky a plány obchodní ředitel Karel Ulman.
Firma věří, že v letošním roce by mohly obchody dosáhnout obratu 120 milionů. Napovídají tomu i výborné výsledky za loňský rok. „Minulý rok považujeme za úspěšný, dosáhly jsme nárůstu tržeb o 25 % a dařilo se nám otevřít i další prodejny,“ dodává Karel Ulman. Obchody fungovaly do roku 2012 ve vlastní režii, následně ji firma převedla do franšízových.
Lidé znovu objevili trend malých obchodníků prodávajících své zboží v malých krámcích. Hypermarkety už nejsou v kurzu. Toho si všímá i Karel Ulman: „Navštěvování těchto obchodních kolosů bylo velice moderní a lidé v nich trávili spoustu času. Nyní mi přijde, že si lidé začínají více vážit svého času a snaží se jej trávit co nejefektivněji.“
Zájemce o provozování vlastního obchodu Okay Market se musí připravit na poplatek za franšízovou licenci ve výši 200 tisíc korun. Ta obsahuje veškerou podporu. Vybavení obchodu zboží vyjde na 650 tisíc, záleží však na velikosti prodejny.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!