Proti supermarketům
Obchody Makro jsou známy především sortimentem pro podnikatele. Společnost Makro Cash & Carry ČR se však vydala na pomoc i obchodníkům, kteří vedou své malé obchody. Nabízí jim vstoupit pod značku Můj obchod, který rozvíjí na bázi franšízové spolupráce. Malým podnikatelům nabízí nejen podporu v přeměně, ale také v získání více zákazníků.
Malí živnostníci se svými obchody na podporu velké značky slyší, do aliance Můj obchod už vstoupilo téměř 400 prodejen. Z regionů je nejsilnější Praha a Střední Čechy, které zabírají čtvrtinu všech poboček v síti. „Cílem do tohoto roku je navýšit počet prodejen na 550. Pokračovat budeme také v inovacích a ve zlepšování servisu pro naše partnery,“ dodává Petr Soukup, marketingový manažer pro maloobchod firmy Makro Cash & Carry ČR. Pobočkám Můj obchod se zvyšuje obrat v průměru o 22 %.
„Jaký bude mít obchod velký obrat, záleží samozřejmě na dané lokalitě, konkurenci a dalších parametrech,“ oznamuje Petr Soukup s tím, že společnost se proto snaží pomoci svým partnerům zejména v získávání zákazníků. Osvědčila se například aplikace na tvorbu cenovek, kterou využilo na 12 tisíc unikátních uživatelů.
Společnost Makro Cash & Carry ČR je dceřinou firmou Metro Cash & Carry patřící do skupiny Metro Group. Velkoobchodní divize METRO Cash & Carry dosáhla ve finančním roce 2013/14 tržby ve výši 2,8 miliardy eur, což je meziročně o 9,5 % více. Česká firma Makro zaznamenala tržeb ve výši 1,012 miliardy eur (28,3 miliardy korun). Počet velkoobchodů u nás dosáhl 13 jednotek.
Síť malých obchodů podobně jako Makro u nás rozvíjí i společnost Tesco. Její dceřiná firma Tesco Franchise Store zde provozuje franšízové jednotky Žabka. Nejvíce se jich nachází v Praze a Středočeském kraji.
PŘEČTI ČLÁNKY
S aktivním přístupem se výsledky dostaví
/06.10.2025
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Tyrolské tradiční pochoutky Tiroler expandují v Česku. Franšízový model umožňuje stánkový i kamenný prodej a slibuje rychlou návratnost.
Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!