Přírodní kosmetika v popředí

Jednou z oblíbených franšíz, o kterou mají začínající podnikatelé zájem, je kosmetická firma Yves Rocher. Společnost pocházející z Francie může směle mluvit o úspěchu, v Česku si její přípravky vyrobené z rostlin zákazníci kupují už 25 let. Firma Yves Rocher většinu svých poboček řídí jako vázanou franšízu, tedy dává svou pobočku franšízantovi do pronájmu.
Počet vlastních poboček Yves Rocher dosahuje počtu 29, z čehož do 5 hledá firma franšízanty. „Rádi bychom našli vhodné franšízanty do našich prodejen v Karlových Varech, Teplicích, Liberci, Mladé Boleslavi a Jihlavě,“ vyjmenovává lokality manažerka franšízové sítě Zuzana Rabíková a dodává, že na jaře k nim přibude ještě prodejna v Táboře.
V síti Yves Rocher se objeví i typicky čistá franšíza, což znamená, že franšízant není v podnájmu Yves Rocher. Není jich však mnoho. V nejbližší době společnost takovou otevře v Českých Budějovicích. Pobočky se dočká i Kladno, v něm bude držena v rukou Yves Rocher.
Mohlo by se zdát, že trh kosmetiky nalezl už svůj vrchol, ale není tomu tak. Právě naopak, jelikož trh získává nové zákazníky – muže. „Nejen my, ale i ostatní kosmetické firmy reagují na zvyšující se poptávku mužů o péči o pleť,“ upozorňuje na trend Zuzana Rabíková s tím, že ženy zase touží po sjednocené a bezchybné pleti.
Zároveň si také zákazníci více uvědomují dopad na životní prostředí a vyhledávají výrobky společností, pro které je otázka ochrany biodiverzity důležitou hodnotou.

PŘEČTI ČLÁNKY

„Díky silné databázi zákazníků umíme generovat návštěvnost do obchodů. Marketing zajišťujeme centrálně, franšízant na to není sám," říká retail director Yves Rocher Jérôme Poussin.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Franšízovou síť Yves Rocher čeká v letošním roce optimalizace a modernizace. Značka chce ještě více podpořit svůj ekologický přístup.
„Franšízantům jsme v době „covidové“ pomohli i finančně," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nařízení vlády budou ještě nějakou chvíli ovlivňovat byznys v Česku. Franšízy tak hledají nové cesty k zákazníkům. Mohou se jim hodit i do budoucna?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.