Nové i zavedené

Zavedení Handbooku, otevírání nových prodejen, práce na rozšíření sortimentu. Takový byl rok franšízové sítě specializovaných obchodů s čajem a kávou Oxalis. Práce na dalším rozvoji však pokračujjí i nadále. „Letos v srpnu budeme otevírat novou pobočku na Slovensku, v bratislavském nákupním centru AuPark. Bude se jednat o obchod Oxalis s pořadovým číslem 49,“ prozrazuje Pavlína Křivánková, manažerka maloobchodní a franchisové sítě s tím, že se bude jednat o firemní pobočku.
Ačkoli v České republice má značka již téměř kapacitu obchodů naplněnou, stále je zde pro podnikatele šance zapojit se do franšízové sítě. „Existují lokality, kde pobočky ještě nemáme. Ty jsou pro nás z hlediska dalšího rozvoje samozřejmě zajímavé. Máme také několik vlastních poboček, které bychom rádi odprodali do rukou franšízantů,“ vysvětluje Pavlína Křivánková.
Většinu obchodů Oxalis můžeme najít v nákupních centrech. Nejedná se o striktní nařízení ze strany franšízora, nicméně zkušenosti odhalily, že pobočky v obchodních centrech mají své výhody. „Přinejmenším u nich je rychlejší rozjezd. Nicméně neznamená to, že kamenné pobočky nemohou být úspěšné. Ze zkušenosti sice vidíme, že je jejich start pomalejší, nicméně po zavedení si vytvoří stálou klientelu, která bude franšízantovi věrná,“ říká Pavlína Křivánková s tím, že v případě nákupních center se většinou ze strany nakupujících jedná o impulsivní nákupy.
Zatím se značka Oxalis soustředí na rozvoj franšízových poboček na českém trhu, nicméně pokud by se na Slovensku našel zájemce, který by vyhověl požadavkům konceptu, spolupráci s ním ráda naváže. Do dalších zemí se zatím Oxalis nechystá. „Je to pro nás hudba budoucnosti. Naším primárním cílem je momentálně dokončit rozvoj tuzemské sítě. Pokračujeme v remodelingu našich prodejen, momentálně máme dokončenu zhruba třetinu z nich. Pilně pak pracujeme na rozšíření sortimentu našich obchodů o pochutiny. Chystáme na trh uvést například naši čokoládu,“ uzavírá Pavlína Křivánková.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!