Bez milosti za úspěchem

Právě taková je strategie české sítě prodejen potravin. Celkem tak již značka Okay Market takto uzavřela čtyři prodejny. „U naší konkurence je trend otevřít prodejnu a držet ji v provozu dva až tři roky. V případě, že se obchodu nedaří, čekají na zázrak. My nemáme problém pobočku uzavřít po uplanutí doby, kterou jsme si procesně stanovili,“ říká Karel Ulman, obchodní ředitel Okay Market s tím, že ve světě je u prodejen typu convenience store běžné mít v síti dva otevřené obchody na jeden uzavřený.
Nyní čítá síť Okay Market 10 prodejen. „Dvě prodejny jsme v poslední době uzavřeli, další tři budeme otevírat během dvou měsíců,“ prozrazuje Karel Ulman a poznamenává: „Může se zdát, že expanze jde pomalu, ale my chceme provozovat jen rentabilní prodejny.“ Díky franšízovému konceptu může dle Ulmana značka Okay Market více investovat do rozvoje a věnovat se budování sítě. Majitel prodejny, franšízant, si totiž personál a vůbec celý byznys ohlídá lépe než kterýkoli vedoucí, který je „jen“ zaměstnancem pobočky.
Zájemce o franšízovou licenci se musí připravit na to, že právě on bude muset být tváří prodejny. Je to on, kdo musí mít největší podíl na prodeji. Zároveň musí být připraven zhruba jeden milion korun do začátku. Přesná částka závisí na velikosti obchodu, který chce provozovat. Momentálně v síti najdeme prodejny o velikosti 55 až 220 metrů čtverečních. „Generelně lze říci, že vybavení prodejny se vejde do 600 tisíc korun, zboží zhruba do 200 tisíc. Licence pak stojí 200 tisíc korun,“ vypočítává Karel Ulman.
V ostrém provozu
Za investované prostředky získá franšízant do jisté míry jistotu, protože společnost Okay Market převádí do franšízy jen prodejny, které již fungují a generují zisk. Zájemci tak odpadá ona „přechodová“ fáze. „Spolupracujeme s bankou a potenciální franšízant má díky historii dané prodejny téměř stoprocentní jistotu, že banka úvěr poskytne,“ doplňuje Karel Ulman.
Franšízant ucházející se o licenci Okay Market absolvuje měsíční školení, kdy se v prvním týdnu seznamuje s prodejnou a svojí budoucí prací. Zástupci firmy při tom pozorují, zda jde o vhodného kandidáte pro vedení pobočky. Tento první týden je rozhodující. „Mohu říci, že je zcela zásadní pro další spolupráci,“ dodává Ulman.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!