Sezónnost nepociťujeme
Kolik má jazyková škola LightPoint aktuálně poboček a kolik z nich je franšízových?
V současné chvíli jazyková škola Light Point disponuje dvěma vlasními pobočkami v Brně. Dvě franšízové pobočky máme také v Brně a jednu v Praze.
Dá se očekávat, že ve vašem byznyse funguje jakási sezónnost. Určitě zažíváte silnější a slabší měsíce. Jak s ní „bojujete“?
Jazykové kurzy pro děti nabízíme celý školní rok a v průběhu školních prázdnin pro děti zajišťujeme příměstské tábory. Takže sezónnost se u nás neprojevuje. Jsme plně vytíženi celý rok.
Jak to vypadá s dalším rozvojem na tuzemském trhu. Můžeme se v dohledné době těšit na otevření nových poboček?
V září 2015 budeme otvírat dvě nové franšízové pobočky. Jednu na jižní Moravě, v Břeclavi. Tato pobočka bude mít ve své kompetenci i Hustopeče. Druhá franšízová pobočka bude v Praze 6.
Jaké jsou prostorové požadavky, které je nutné splnit, pro provozování pobočky?
U franšízového konceptu Hocus a Lotus je velkou výhodou to, že franšízant nepotřebuje vlastní prostory pro podnikání! Většina výukových hodin probíhá v mateřských a základních školách, v mateřských a sportovních centrech. Proto vstupní investice do franšízového konceptu jsou minimální.
Kdy je ten správný čas pro otevření pobočky Vašeho konceptu?
Vzhledem k tomu, že se franšízový koncept Hocus a Lotus zaměřuje na výuku jazyků dětí, ideálním časem pro zahájení spolupráce je září. Příprava na otevření pobočky si však vyžaduje čas a účast na školení, proto je dobré navázat spolupráci již několik měsíců v předstihu.
PŘEČTI ČLÁNKY

Educenter – Edu3D reaguje na rostoucí zájem o mimoškolní vzdělávání rozvojem franšízové sítě. Jaké podmínky partnerům nabízí přibližuje jednatelka Nichole Trumpichová.
Franšízová síť Helen Doron English představuje příležitost pro ty, kteří chtějí spojit výuku jazyků s podnikáním. A to i v menších městech.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Příprava na praktický život dnes vyžaduje dobrou znalost technologií. Franšíza EDU3D přichází s konceptem volnočasových aktivit, které s nimi nejen děti naučí pracovat.
„IQ UP! nabízí franšízantům řešení na klíč s osvědčeným modelem, nízkou počáteční investicí a více toky příjmů," říká Valentina Dino, spoluzakladatelka IQ UP!.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Češi zakládají živnosti a firmy rekordním tempem. První pololetí roku 2025 přineslo nejvíc podnikatelských startů za poslední roky. Jaký dopad má tento trend na franšízing v Česku?
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické