Podnikání s vůní sýra

Ani v letním období společnost Bouttique Gurmán nezapomíná expandovat. Své první zákazníky přivítala v průběhu prázdnin nová provozovna v Hradci Králové. „V současné době jednáme s novými zájemci z Mikulova. Našim cílem je, aby byla naše sýrárna v každém větším i menším městě,“ přibližuje expanzní plány společnosti Martin Svačinka, majitel firmy Boutique Gurmán.
Naopak k uzavření sýrárwn došlo v Praze a Plzni. V obou případech se tak stalo z osobních důvodů. Pro zájemce o sýrové podnikání jsou tak aktuálně k dispozici mimo jiné i tyto dvě lokality, kde mohou otevřít svojí provozovnu. „Věříme, že se brzy najdou zájemci o franšízu v našem hlavním městě, kde budou nyní Vemena určitě spoustě lidem chybět. A to samé platí i o Plzni,“ komentuje Svačinka uzavření dvou provozoven.
Turisté mají význam
Prázdninové měsíce mohou být pro řadu podnikatelů problematické z důvodu nízké návštěvnosti jejich poboček. V případě Boutique Gurmán to platí jen částečně. „Léto se na prodeji projeví vždy. Na druhou stranu stálí zákazníci k nám chodí pravidelně,“ vysvětluje Svačinka. Podle zkušenosti společnosti jsou prodeje podporovány také turistickým ruchem. „Například naši sýrárnu v malé beskydské obci Čeladná navštěvují především turisté, takže pro ni je léto doslova hlavní sezónou,“ upozorňuje Svačinka.
Podzim je pak dobou zavádění novinek na pulty sítě. „Jsme sami zvědaví, co to bude tento rok. Zcela určitě se zákazníci mohou těšit na nové delikatesy, mladá vína nebo francouzské kusové sýry,“ komentuje Svačinka s tím, že v minulém roce byl ze zahraničí přivezen velice oblíbený kozí sýr Old Rotterdam.
Aby mohl být sortiment neustále obohacován a franšízanti tak mohli svým zákazníkům nabízet neustále něco nového, vydávají se během léta experti sítě Boutique Gurmán na cesty po celém kontinentu a hledají nové delikatesy a sýry, které se posléze objeví na pultech. „Velice důležité jsou pro nás i každoroční akce a setkání v Holandsku. Nás vrchní dodavatel sýrů, firma Zijerveld – Cheese Unlimited na této akci představuje své novinky,“ vysvětluje Svačinka.
Lidé především
Svou vlastní pobočku je vhodné podle zkušenosti firmy umístit v centru města, kde je počet potenciálních zákazníků největší. Vhodnou, ne však nezbytnou výhodou, je také existence parkovacích míst. Svačinka zároveň upozorňuje, že pro sýrárny je více než jejich poloha důležitější tým lidí, který v nich pracuje. „V dobré sýrárně, a takových máme hodně, panuje příjemná atmosféra, sýraři nejsou žádní podavači a své práci rozumí,“ přibližuje specifika prodeje delikates Svačinka.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!