Povinnost jako výhoda

Poradenská společnost Extéria vybudovala svůj byznys na poskytování služeb firmám v oblasti bezpečnosti práce a požární ochrany. Tedy problematiky, kterou u nás musí řešit každá firma. A sázka na toto se jí vyplatila. Za první rok franšízové expanze se jí podařilo najít 17 franšízantů, což je na tuzemském trhu úctyhodný počet.
Paradoxem je, že původně Extéria neměla franšízový způsob rozvoje v plánu. K přemýšlení o franšíze ji dovedla zkušenost s provozem vlastních poboček. „Pobočky vedli zaměstnanci jako jejich vedoucí. I když měli motivační složku ke mzdě za dosažené výsledky, byly tyto pobočky velmi nákladné z hlediska kontroly a také řízení. Jejich provoz byl tedy jednoduše řečeno finančně náročný,“ vysvětluje Miloslav Ramach, spolumajitel společnosti Extéria důvod, proč firma nakonec vsadila na franšízové partnery.
Dosáhnout v prvním roce fungování franšízové sítě nemusí být ničím ojedinělým, i když otevřít 17 poboček je opravdu dobrá práce. Otázkou však zůstává, jakým směrem a tempem se bude ubírat další expanze. „Najít první franšízanty je někdy opravdu složité, někdy to však jde téměř samo díky atraktivitě konceptu. A to je zřejmě případ Extérie. Nicméně, do budoucna již ve většině případů tak masivní expanze nehrozí. Potenciální partnery je totiž třeba vybírat čím dál tím pečlivěji, nelze však zapomenout na práci a další vzdělávání partnerů stávajících,“ říká Gabriela Petrová z poradenské společnosti PROFIT system franchise services, která se specializuje na poradenství v oblasti franšízingu.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová obchodní síť Extéria Market se stará o BOZP, požární ochranu a další zákonné povinnosti klientů. Firmy, které je nemají splněné, jsou příležitostí k růstu na trhu.
„V nejbližších dvou letech chystáme otevřít až 10 nových franšízových poboček Extéria Market. Na řadě je i vstup na nový trh," prozrazuje zakladatel sítě Miloslav Ramach.
Franšízanti Extéria se nemusí obávat nedostatku práce, mají ji i díky legislativním pravidlům. Na jaké klienty cílí?
„Nároky na dodržování bezpečnosti práce a hygienických předpisů vlivem pandemie vzrostly. Franšízanti z toho těží,“ říká ředitelka sítě Extéria Market Lucie Šimíková.
Miroslav Beneš začal s franšízovým konceptem Extéria Market podnikat před necelým rokem. Co ho přivedlo k myšlence stát se franšízantem?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.