Zodpovědnost nás žene vpřed

Jaké byly Vaše podnikatelské začátky?
Naše začátky byly opravdu velmi skromné, já i kolega Jirka Málek, spoluzakladatel sítě Náš Grunt, jsme otevřeli malý obchod na Vinohradech a oba jsme v prvním roce normálně chodili do práce. Ve volném čase jsme hledali dodavatele a nasávali informace, jak se ten či onen produkt vyrábí, co by měl obsahovat. Stále jsme se učili a občas se i hodně divili!
Museli jste překonávat nějaké vážnější problémy v začátcích?
Nejvíce jsme na začátku bojovali s dodavateli a to nejen v první fázi je najít, vybrat ty správné produkty, ale následně pak se způsobem, jak v té době fungovali malí zelenináři či výrobci. Ti často nechtěli prodávat na faktury, neměli potřebné legislativní dokumenty proto, aby nám mohli dodávat, o logistice nemluvě. Dnes o pět let později máme ve většině sortimentu spíše opačný problém, neustále nás oslovují noví dodavatelé, kteří s námi chtějí spolupracovat, a my musíme velmi pečlivě vybírat toho, koho do naší sítě zahrneme.
Co s černými myšlenkami na ukončení podnikání?
Černé myšlenky si nepřipouštím už jen proto, že máme zodpovědnost nejen za celou síť, ale také jsme dali slib naším zákazníkům a ten nehodláme porušit.
Co je na samém začátku podnikání nejdůležitější?
Kromě rozhodnutí vzdát se pohodlného života zaměstnance je podle mě nejdůležitější je si na samém počátku jasně vydefinovat směr, kterým se chcete vydat. Ten se v průběhu let může lehce změnit, ale právě to vymezení nám zajistilo úspěšnost konceptu. My jsme se rozhodli být obchodem s poctivými potravinami, a ač to není vždy snadné, poctivosti se nevzdáme!
Na co by si měl dát začínající podnikatel pozor?
Důležité je nepřecenit se, raději si trh a obchod osahat, sám v něm prodávat, než po hlavě skočit do velké reklamy a pompézních kampaní. V maloobchodu stále platí, že nejdříve se musíte se zákazníky bavit, být s nimi, poslouchat je abyste jim pak mohl efektivně prodat zboží, které chcete.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!