Obchod bez peněz
Firma LQZ Czechia, která se specializuje na zprostředkování spolupráce mezi firmami na základě barteru, má momentálně v tuzemsku tři franšízanty a jednoho partnera. „Do konce roku 2016 chceme našimi službami pokrýt republiku tak, aby v každém krajském městě fungoval franšízový partner, nebo alespoň naše oblastní zastoupení. Konkrétním cílem pro příští rok je získat pět nových franšízantů,“ doplňuje Hana Bendová, jednatelka firmy LQZ Czechia.
Úkolem franšízových partnerů je neustále vyhledávat pro své klienty z řad firem zakázky, ke kterým by se bez možnosti barterové spolupráce nedostaly. „Snažíme se neustále rozšiřovat naši klientelu v každém kraji či městě tak, aby si zákazníci mohli koupit vše od základních potravin po stavbu rodinného domu,“ říká Hana Bendová. Aby toho mohla síť dosáhnout, zvolila si právě rozvoj prostřednictvím franšízingu.
Investice do rozjetí spolupráce s franšízou LQZ není nikterak vysoká. Činí momentálně zhruba 30 tisíc korun. Právě tato částka dle Hany Bendové postačí na pokrytí základních nákladů spojených se zavedením nového franšízanta systémů, s jakými síť pracuje, zaučení a mentoring po nezbytně nutnou dobu pro úspěšné zahájení fungování franšízové pobočky. „Co se týče požadavků na franšízového partnera, měl by mít určité zkušenosti s obchodováním, vedením týmu a hlavně jednáním s potenciálními klient,“ dodává Bendová.
PŘEČTI ČLÁNKY
Networking mění kontakty v kontrakty
/15.09.2025
Business Network International (BNI) funguje už 37 let a patří k největším networkingovým sítím na světě. Jak vypadá spolupráce s franšízanty?
Franšíza Mail Boxes Etc. (MBE) plánuje v Česku až 50 poboček. O expanzi, zájmu o logistické i tiskové služby a podpoře franšízantů hovoří master-franšízant pro ČR Vít Mázdra.
TAB Board chce růst do dalších regionů Česka. Jaké franšízanty hledá a proč roste poptávka po sdílení zkušeností a koučinku i v době umělé inteligence?
Synergy Stocktaking nabízí franšízovou příležitost v oblasti inventarizace zásob. Zájemci získají kompletní technologické vybavení, podporu centrály i první klienty.
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
McDonald’s stále rozšiřuje síť restaurací. V lednu otevřela dveře zákazníkům nová pobočka v pražském Karlíně. Jak těžké je stát se franšízantem této značky?