Autentičnost prodává licence

K tomu, aby se jí to povedlo je třeba dle jejího obchodního ředitele Petra Plazzera otevřít do konce letošního roku dva obchody u nás a tři na sousedním Slovensku. V současné době má Manufaktura, která svůj franšízový projekt spustila před zhruba dvěma lety, obchodní síť o velikosti 50 obchodů v Česku i na Slovensku. „Součástí této sítě jsou také tři franšízové prodejny, které jsou k nerozeznání od našich vlastních obchodů,“ říká Petr Plazzer.
Právě nerozeznatelnost vlastní a franšízové pobočky pro zákazníka je věcí, o kterou se Manufaktura velmi snaží. „Daří se tak především díky velké podpoře a velmi úzké spolupráci s franšízanty od přípravy projektu, zřízení obchodní jednotky, proškolení personálu až po každodenní podporu vlastní obchodní činnosti,“ prozrazuje jak na to Petr Plazzer.
Důvodem, proč se značka, která slaví úspěch nejen u nás, ale i v zahraničí, rozhodla pro vytvoření franšízového konceptu, je snaha využít potenciálu jejích nejlepších velkoobchodních partnerů při plánovaném ukončení velkoobchodního prodeje výrobků. S masivním rozvojem franšízových poboček prostřednictvím prodeje těch již zavedených vlastních, dle Plazzera Manufaktura v současnosti nepřemýšlí. Nicméně na nezájem o franšízové licence si nemůže stěžovat. „Ten přichází jak z ČR, tak i ze zahraničí. Jeho hlavním důvodem bude určitě v autentičnost a českost celého konceptu,“ prozrazuje Petr Plazzer.
Historie značky Manufaktura, za níž stojí společnost Český národní podnik, sahá do roku 1991. Právě tehdy byla firma, která kosmetiku vyvíjí, vyrábí i prodává v síti značkových obchodů po celé České republice, na Slovenku a prostřednictvím e-shopu, založena. Od samého začátku jsou produkty této značky vyráběny v Česku, a to i přes to, že výroba například v Asii by pro ni byla mnohem levnější. „Zakládáme si na odpovědném přístupu, a to nejen místem výroby. V prodejnách využíváme papírové tašky a snažíme se minimalizovat množství obalů. Díky prodejům výhradně ve vlastní síti s vyškoleným personálem si můžeme také dovolit používat minimum krabiček a letáků,“ vysvětluje Petr Plazzer.
PŘEČTI ČLÁNKY

Přírodní kosmetika s příběhem, kterou milují nejen Italové. Kdo se ujme startu franšízové sítě L´ Erbolario v Česku?
Menší obce se potýkají s nedostatkem specializovaných obchodů. Důvtipným řešením je nápad franšízy Drogeo - nabízet samoobslužné prodejny drogerie.
„Během letošního roku bychom měli otevřít desítky nových prodejen," říká Aleš Urbánek, CEO sítě prodejen drogerie Drogeo.
Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.