Investice do bezpečí

Podnikání v oblasti bezpečnosti má tu výhodu, že povinnost zajišťovat pracovní a protipožární standardy vyplývá ze zákona. Podnikatelům se tak nabízí velké množství zakázek od subjektů, které se musí řídit bezpečnostními normami. Jedná se o malé živnostníky, o státní správu nebo velké průmyslové podniky. Tako skutečnost pomáhá společnosti Extéria expandovat na domácím trhu, její cíle však daleko překračují hranice našeho území.
Ambiciózní plány společnost začala již realizovat. U našich východních sousedů se plánuje zprovoznění 15 nových kanceláří s centrálou v Žilině, kde bylo zahájeno jednání se dvěma zájemci o franšízu. V roce 2017 se společnost chystá vstoupit na rakouský, německý a švýcarský trh a o rok později strategie počítá i s rozšířením do Polska, Španělska a Itálie. „Cílem je mít kanceláře Extéria pro poradenství v oblasti BOZP a PO v celé Evropské unii,“ říká ředitelka franšízové sítě Lucie Eliášová.
Přestože podnikatelé zpočátku neměli o koncept Extéria příliš velký zájem, minulý rok byl ve znamení úspěchu. Podařilo se totiž otevřít 18 poboček a pro rok 2016 se plánuje otevření 20 dalších. „Celkově bychom chtěli otevřít 60 okresních kanceláří tak, aby služba pro klienty byla dostupná v každém regionu Česka,“ komentuje budoucí pány Lucie Eliášová.
Proces výběru franšízantů se řídí pravidly, které mají za účel prověřit, že potenciální franšízant myslí spolupráci vážně a usiluje o dlouhodobou spolupráci. Licence se uděluje na pět roků, a pokud obě strany plní dohodnutá pravidla, může se smlouva prodloužit o dalších pět let. „Pro otevření kanceláře musí zájemce o licenci počítat s částkou 350 tisíc korun bez DPH, která zahrnuje licenční poplatek a prvotní investici do rozjezdu kanceláře, jako je vybavení, auto, PC, nebo náklady na mzdy,“ říká o výši investice Eliášová.
Dnes, kdy je v provozu 25 poradenských kanceláří, se zdají být doby, kdy firma sama aktivně vyhledávala partnery již minulostí. „Povědomí o našem konceptu je daleko vyšší. Díky tomu se nám samo hlásí více partnerů, kteří mají zájem s námi společně podnikat,“ shrnuje poslední vývoj Jana Eliášová.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
Franšízová obchodní síť Extéria Market se stará o BOZP, požární ochranu a další zákonné povinnosti klientů. Firmy, které je nemají splněné, jsou příležitostí k růstu na trhu.
„V nejbližších dvou letech chystáme otevřít až 10 nových franšízových poboček Extéria Market. Na řadě je i vstup na nový trh," prozrazuje zakladatel sítě Miloslav Ramach.
Franšízanti Extéria se nemusí obávat nedostatku práce, mají ji i díky legislativním pravidlům. Na jaké klienty cílí?
„Nároky na dodržování bezpečnosti práce a hygienických předpisů vlivem pandemie vzrostly. Franšízanti z toho těží,“ říká ředitelka sítě Extéria Market Lucie Šimíková.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Společnost O2 nebude partnerům prodlužovat smlouvy. Místo toho je v průběhu roku 2016 převede na vlastní značkové prodejny.