Investice do bezpečí

Podnikání v oblasti bezpečnosti má tu výhodu, že povinnost zajišťovat pracovní a protipožární standardy vyplývá ze zákona. Podnikatelům se tak nabízí velké množství zakázek od subjektů, které se musí řídit bezpečnostními normami. Jedná se o malé živnostníky, o státní správu nebo velké průmyslové podniky. Tako skutečnost pomáhá společnosti Extéria expandovat na domácím trhu, její cíle však daleko překračují hranice našeho území.
Ambiciózní plány společnost začala již realizovat. U našich východních sousedů se plánuje zprovoznění 15 nových kanceláří s centrálou v Žilině, kde bylo zahájeno jednání se dvěma zájemci o franšízu. V roce 2017 se společnost chystá vstoupit na rakouský, německý a švýcarský trh a o rok později strategie počítá i s rozšířením do Polska, Španělska a Itálie. „Cílem je mít kanceláře Extéria pro poradenství v oblasti BOZP a PO v celé Evropské unii,“ říká ředitelka franšízové sítě Lucie Eliášová.
Přestože podnikatelé zpočátku neměli o koncept Extéria příliš velký zájem, minulý rok byl ve znamení úspěchu. Podařilo se totiž otevřít 18 poboček a pro rok 2016 se plánuje otevření 20 dalších. „Celkově bychom chtěli otevřít 60 okresních kanceláří tak, aby služba pro klienty byla dostupná v každém regionu Česka,“ komentuje budoucí pány Lucie Eliášová.
Proces výběru franšízantů se řídí pravidly, které mají za účel prověřit, že potenciální franšízant myslí spolupráci vážně a usiluje o dlouhodobou spolupráci. Licence se uděluje na pět roků, a pokud obě strany plní dohodnutá pravidla, může se smlouva prodloužit o dalších pět let. „Pro otevření kanceláře musí zájemce o licenci počítat s částkou 350 tisíc korun bez DPH, která zahrnuje licenční poplatek a prvotní investici do rozjezdu kanceláře, jako je vybavení, auto, PC, nebo náklady na mzdy,“ říká o výši investice Eliášová.
Dnes, kdy je v provozu 25 poradenských kanceláří, se zdají být doby, kdy firma sama aktivně vyhledávala partnery již minulostí. „Povědomí o našem konceptu je daleko vyšší. Díky tomu se nám samo hlásí více partnerů, kteří mají zájem s námi společně podnikat,“ shrnuje poslední vývoj Jana Eliášová.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová obchodní síť Extéria Market se stará o BOZP, požární ochranu a další zákonné povinnosti klientů. Firmy, které je nemají splněné, jsou příležitostí k růstu na trhu.
„V nejbližších dvou letech chystáme otevřít až 10 nových franšízových poboček Extéria Market. Na řadě je i vstup na nový trh," prozrazuje zakladatel sítě Miloslav Ramach.
Franšízanti Extéria se nemusí obávat nedostatku práce, mají ji i díky legislativním pravidlům. Na jaké klienty cílí?
„Nároky na dodržování bezpečnosti práce a hygienických předpisů vlivem pandemie vzrostly. Franšízanti z toho těží,“ říká ředitelka sítě Extéria Market Lucie Šimíková.
Miroslav Beneš začal s franšízovým konceptem Extéria Market podnikat před necelým rokem. Co ho přivedlo k myšlence stát se franšízantem?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.