Vydělat na nákladech

Expense Reduction Analysts (ERA) se specializuje na vytváření úspor pro malé a střední podniky tím, že navrhuje firmám snižování nestrategických provozních nákladů. Česká pobočka ERA funguje od roku 2011 a nedávno oslavila pět let na tuzemském trhu. „Poradci dokončili nebo právě pracují na 152 projektech a doposud jsme firmám prokazatelně ušetřili celkem 64,2 milionů korun,“ hodnotí působení české pobočky Jiří Rybár, který je řídícím partnerem české sítě ERA.
Úspory, a tedy i zdroje možných firemních rezerv, nachází poradci například v nákladech na bankovní služby, obalové materiály nebo dopravu. Až třetina rozpočtu, tedy nejvyšší podíl úspor, lze podle Jiřího Rybára ušetřit v kategorii telekomunikačních a bankovních služeb a v nákladech na pracovní oděvy.
Mezi top pět nákladových kategorií, u kterých se poradcům podařilo dosáhnout nejvyšších dosažených úspor, patří telekomunikace s 38,6%, bankovní služby s 33,2%, pracovní oděvy s 32,3%, náklady na tisk s 29,7% a první pětku uzavírá kategorie odpadů s 26,5%. Celkový objem revidovaných nákladů tvořilo 719 milionů korun, přičemž celkové dosažené úspory byly 64 milionů korun.
Franšízová síť se v květnu tohoto roku rozrostla o jednoho poradce. Tým české pobočky Expense Reduction Analysts tak tvoří celkem třináct poradců. „Momentálně dokončujeme jednání ještě s dalšími dvěma partnery,“ dodává Jiří Rybár s tím, že experti pracující pro firmy sídlící v Česku mohou využívat expertíz dalších 700 poradců celosvětové sítě nebo sami mohou pracovat na klientských projektech v zahraničí.
Mezi specifika franšízového konceptu Expense Reduction Analysts patří, že klienti nenesou žádné riziko spojené s realizovaným projektem. Účtované poplatky jsou založeny na principu success fee, tj. na základě realizovaných úspor. Zisk je tak stanoven podílem z vygenerovaných úspor.
PŘEČTI ČLÁNKY

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
„Chceme zvýšit dosah našich programů a přinést novinky, které podnikatelům usnadní nejen řízení firem, ale i jejich osobní rozvoj,“ říká Šimon Mastný, ředitel franšízy TAB Board.
Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
Irská franšíza Synergy Stocktaking založila svůj byznys na inventarizaci v gastronomii. Spolupráci s franšízanty nám představil master-franšízant Filip Cvrček.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.