S čajem na trh

Maloobchodní podnikání v oblasti čajů předpokládá přístup k široké nabídce kvalitních produktů. Společnosti TeaGschwendner se podařilo vytvořit stabilní nabídku vysoce kvalitních čajů s 60% podílem organických čajů, na jejichž produkci spolupracuje s malými nepálskými farmáři. Kromě širokého sortimentu jsou výhodou konceptu i zkušenosti lidí z franšízového systému budovaného několik desítek let. „95% našich franšízantů má zájem prodloužit platnost licence,“ popisuje výsledky systému manažerka rozvoje Christina Jürgs, s tím, že pro mezinárodní aktivity byl nedávno ustaven tým, který má na starosti i otázky lokálních trhů.
Vstupem do sítě, která se rozvíjí od roku 1978, získávají podle Christiny Jürgs podnikatelé zázemí firmy s více než třicetiletou zkušeností s vedením franšízantů. Kromě toho dostanou podporu nejen v průběhu rozjezdu vlastního byznysu, ale i po celou dobu trvání obchodního partnerství. Pro období prvních zkušeností s franšízovým systémem je podnikatelům nabízen trénink za přítomnosti zkušeného franšízanta, který je doprovází v počítečních dnech provozu a pomáhá i poté řešit drobné potíže, s nimiž se franšízanti setkávají v každodenním provozu. K dispozici jsou ale i výcvikové materiály, které informují personál o nejnovějších obchodních trendech.
Obchody TeaGschwendner si podle vedení firmy získávají oblibu především díky širokému rozsahu nabídky čajů, jejichž doba dodávky je v rámci Evropské unie velice krátká i v případě malého množství. Není tak třeba skladovat velké objemy zásob po dlouhou dobu, což příznivě ovlivňuje náklady. „Čaj je naštěstí živý produkt, takže každoroční úroda vydává nové směsy. Naši zákazníci neustále experimentují a tak obohacují náš široký sortiment,“ říká Christina Jürgs s tím, že tyto sezónní druhy u zákazníků vždy vyvolávají čilý rozruch.
Zatímco v domovském Německu by bylo těžké najít lokalitu, kde TeaGschwendner již nepůsobí, v České republice je situace zatím přesně opačná. „Zavádíme novou značku, která je místnímu obyvatelstvu neznámá. V tomto smyslu jsme teprve na začátku a na hodnocení je tedy ještě brzy,“ komentuje situaci Christina Jürgs s tím že by Teagschwendner k stávajícímu jednomu obchodu v Praze rád v blízké budoucnosti přidal ještě obchody dva: první v moravské metropoli Brně, a ještě jeden v hlavním městě Praze.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!