Byznys dva v jednom

Jedním ze způsobů jak dovést firmu k úspěchu je najít prázdné místo na trhu a vyplnit ho. Právě to se podařilo síti prodejen Oxalis Čaj&Káva, která jako jediná distribuuje a prodává oba produkty pod jednou střechou. V současnosti provozuje 58 maloobchodních jednotek, přičemž 29 z nich je vlastních a 29 franšízových. „Firma je již 23 let na trhu a po celou dobu své existence je v zisku a navíc s každoročně rostoucím obratem,“ říká majitel a jednatel společnosti Oxalis Petr Zelík s tím, že čaj i káva jsou obecně vyhledávaným sortimentem pro široké skupiny lidí a jeho obliba statisticky roste.
Významnou novinkou, kterou se podařilo v poslední době zrealizovat, je návrh nového konceptu prodejen. Design, který je založen na čistotě, přehlednosti a jednoduchosti v duchu „zen“ byl poprvé realizován při stavbě obchodů na pražském Smíchově a Chodově, které jsou považovány za vlajkové lodi společnosti. Novým konceptem chce firma vizuálně sjednotit maloobchodní jednotky a zároveň je modernizovat. „Stejně jako máme korporátní identitu v produktových obalech a komunikaci značky, chtěli jsme ji mít i v obchodech,“ vysvětluje změnu designu Petr Zelík.
Atraktivita konceptu pro franšízanty spočívá podle majitele konceptu ve výhodných podmínkách, které nabízí. Zájemcům centrála bezplatně poskytuje provedení ekonomické analýzy, architektonické studie, pomoc při výběru vhodného místa, včetně vyjednávání podmínek s centry, nebo pomoc při otevírání a rozjezdu maloobchodní jednotky. Mezi další podporu patří i úvodní zaškolení personálu, pravidelné setkávání franšízantů, které slouží jako platforma pro vzájemné vyměňování zkušeností, a samozřejmostí je zastřešení centrálním marketingem, včetně jednotného věrnostního programu.
Licenci firma nabízí od roku 2012, kdy společnost registrovala výrazný zájem z důvodu nenasycenosti trhu. V současnosti je ze strany franšízantů registrován zájem kontinuální, nicméně licence již není poskytována všem zájemcům kvůli riziku vlastní konkurence a zachování teritoriální ochrany. „Nyní naše síť zasahuje do víceméně všech velkých měst a zajímavých lokalit ubývá, proto se expanzi snažíme zaměřit na města s počtem obyvatel mezi 30 až 50 tisíci, kde má rozvoj naší sítě velký potenciál,“ uzavírá výhledem do budoucna Pert Zelík.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!