Podnikání hrou

Podnikání v oblasti vzdělávání je stále těžší, zejména kvůli velké konkurenci jazykových škol. Existuje ovšem způsob, jak na tento trh proniknout. Klíčem je originální nápad a nabídka vzdělání, které má budoucnost. Tato kritéria splňuje koncept Brick By Brick, který prostřednictvím stavění z kostek Lego učí děti technickým dovednostem pod dohledem speciálně proškolených učitelů.
Koncept se podle manažerky konceptu Adély Masarykové osvědčil v jazykových školách. Důvodem je skutečnost, že školy mají zákazníky mezi rodiči a často k angličtině přidávají i technické vzdělání. „Druhá skupina zájemců jsou lidé, kteří začínají podnikat od nuly. Zaujal je segment vzdělávání a vidí v něm budoucnost a smysl. Brick By Brick jako nový koncept technického vzdělávání je pro ně lákavější, než třeba jazyková škola, kterých je už hodně,“ komentuje zájemce o licenci Adéla Masaryková.
Kurzy pro děti ale nejsou jediným produktem, který je dětem nabízen. Centrála rovněž organizuje oblíbené denní tábory. Poptávka podle manažerky konceptu dokonce natolik předčila očekávání, že budou tábory nabízeny i přes prázdniny a volné dny v průběhu školního roku. Zájem je rovněž o narozeninové oslavy, které zaplňují výuková centra přes víkendy. V nabídce jsou i další produkty, jako například školička pro nejmenší děti, která se koná dopoledne.
Franšízanti podle Adély Masarykové zejména oceňují, že každá hodina je přesně daná a jede podle „jízdního řádu“, který představuje podrobný výukový plán. Prvním krokem ve spolupráci je školení, kde se franšízant naučí pracovat s materiály, vést hodinu nebo si vybrat toho správného lektora. Zájemci získávají i informace k marketingové a obchodní kampani. „Jsou to velice cenné informace, které přidáváme k know-how, díky nimž se v dubnu podařilo prodat denní tábory Brick By Brick pro téměř 300 dětí,“ říká Adéla Masaryková.
Přestože je ideální období na zahájení vlastní pobočky v září nebo následně v lednu, není se třeba omezovat těmito termíny. „Naše centrum v Bratislavě jsme otevřeli v dubnu a vypsali jsme kurzy na květen a červen. Hned jsme měli několik skupin a přeplněné léto,“ popisuje zkušenost z provozu centra Adéla Masaryková.
Koncept Brick By Brick momentálně otevřel pobočky v Plzni, Strakonicích, v Trenčíně a ve Skalici. S dalšími zájemci se jedná s tím, že zprovoznění dalších míst se plánuje na leden příštího roku. V rámci propagace nového konceptu a hledání nových franšízantů se bude jazyková škola Empire, která je vlastníkem master-franšízové licence Brick By Brick, účastnit i listopadového Veletrhu franchisingu, který je součástí Summitu Týdne podnikání.
PŘEČTI ČLÁNKY

Educenter – Edu3D reaguje na rostoucí zájem o mimoškolní vzdělávání rozvojem franšízové sítě. Jaké podmínky partnerům nabízí přibližuje jednatelka Nichole Trumpichová.
Franšízová síť Helen Doron English představuje příležitost pro ty, kteří chtějí spojit výuku jazyků s podnikáním. A to i v menších městech.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Příprava na praktický život dnes vyžaduje dobrou znalost technologií. Franšíza EDU3D přichází s konceptem volnočasových aktivit, které s nimi nejen děti naučí pracovat.
„IQ UP! nabízí franšízantům řešení na klíč s osvědčeným modelem, nízkou počáteční investicí a více toky příjmů," říká Valentina Dino, spoluzakladatelka IQ UP!.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické