Extéria expanduje

Franšízing nemusí být vhodným nástrojem rozšiřování značky jen v případě gastronomie, ale například také v poradenství bezpečnosti práce a požární ochrany. Dokládá to společnost Extéria, která se od roku 2011, kdy byla založena, rozrostla na 25 poraden v rámci tuzemského trhu. Expandovat ale plánuje i do dalších zemí jako je Německo, Polsko nebo Rakousko, na Slovensku přitom již firma provozuje čtyři franšízové pobočky.
S nově vznikajícími pobočkami je spojen také nárůst klientů, kterým firma nabízí dlouhodobou spolupráci tak, aby jim po celou dobu trvání zajistila kompletní služby a servis „Jelikož je náš obor daný legislativou, neexistuje zde velká sezónnost ani upadající zájem klientů či nasycení trhu. Bezpečnost práce i požární ochranu musí mít každý podnikatel řešenu stabilně, neustále v aktuálním stavu, i vzhledem ke změnám zákonů,“ komentuje situaci na trhu manažerka franšízové sítě Lucie Eliášová.
Poptávka po specializovaných službách roste podle Lucie Eliášové i z důvodů neustále se zvyšujícího počtu kontrol ze strany státních kontrolních úřadů, které udělují vysoké sankce. Výhodou Extérie je tak skutečnost, že klientům agendu bezpečnosti práce zajišťuje komplexně, a podnikatel se tak může starat pouze o svůj byznys. „Klienti nejvíce oceňují bezstarostnost a to, že v případě kontroly, či jiné nečekané mimořádné události, na to nejsou sami, a vždy jim pomůže zkušený tým techniků, odborníků na svém místě,“ říká Lucie Eliášová.
Kromě nabídky komplexních služeb mohou franšízami podle Lucie Eliášové nově využívat také interaktivní elektronickou verzi provozní příručky. „Díky této inovaci je usnadněna práce s příručkou, vyhledávání potřebných informací či tiskopisů, videí, odkazů, a je tím zajištěna i její jednodušší aktualizace,“ komentuje novinky Lucie Eliášová.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
Franšízová obchodní síť Extéria Market se stará o BOZP, požární ochranu a další zákonné povinnosti klientů. Firmy, které je nemají splněné, jsou příležitostí k růstu na trhu.
„V nejbližších dvou letech chystáme otevřít až 10 nových franšízových poboček Extéria Market. Na řadě je i vstup na nový trh," prozrazuje zakladatel sítě Miloslav Ramach.
Franšízanti Extéria se nemusí obávat nedostatku práce, mají ji i díky legislativním pravidlům. Na jaké klienty cílí?
„Nároky na dodržování bezpečnosti práce a hygienických předpisů vlivem pandemie vzrostly. Franšízanti z toho těží,“ říká ředitelka sítě Extéria Market Lucie Šimíková.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.