Tenhle byznys, to je maso

Poslední trendy v oblasti stravování a výživy velí konzumovat více zeleniny, a pokud už jíst maso, tak to nejkvalitnější, co trh s potravinami nabízí. Maso je stále v kurzu, byť mu roste konkurence v alternativním stravování pro vegány a vegetariány. Nevěříte? Čísla nelžou. Loni podle studie Českého statistického úřadu snědl každý Čech v průměru 79,3 kilogramu masa, což je o 3,4 kilogramu více než v roce 2015.
Tuzemská síť Uzenářství Chodura z Ostravy provozuje specializované maloobchodní prodejny masa a uzenin, značka má symbolizovat tradiční uzenářské mistrovství a smysl pro kvalitu. V nabídce se specializuje například na šunku nejvyšší jakosti, ale i další kvalitní uzeniny. Značka má nyní 4 franšízové prodejny, letos by jejich počet chtěla zdvojnásobit. Kandidáti na franšízu Uzenářství Chodura zaplatí 300 tisíc korun za licenci, a musí počítat také s dalšími náklady od 1 do 2,5 milionu korun na vybudování prodejny. Po otevření uzenářství jim firma nabízí kromě jiného zapůjčení zkušeného personálu z mateřských prodejen.
Moravské maso pro celou zemi
Převážně ve Zlínském kraji působí Řeznictví H + H, které má celkem 27 prodejen. Několik řeznictví je podle zástupce společnosti pro obchod a marketing Martina Dražkoviče v celorepublikové síti provozováno způsobem, který smluvně odpovídá franšízingu. Jejich provozovatelem je společnost Krásno, nabídka sortimentu i know-how zůstává nezměněná. Možnost otevřít si vlastní prodejnu Řeznictví H + H nicméně existuje i pro jednotlivé podnikatele.
Značku Mr. Kebab založil v roce 2004 Ľubor Lelovits, majitel reklamní agentury z Košic. Společnost Mr. Kebab s.r.o. má aktuálně podepsanou předběžnou smlouvu na master franšízu v Česku, a vybírá místo pro provoz v Praze.
Fast foody plné mletého masa a hamburgerů by ráda přivedla na tuzemský trh mezinárodní franšízová společnost Mr. Kebab. Možností pro podnikatele s nižším kapitálem je také venkovní prodej kebabu na stánku. Grilované klobásky vlastní výroby nabízí prodejny polské franšízové sítě Ráj klobás. Stejně jako Mr. Kebab, i Ráj klobás své české franšízanty teprve hledá.
Skrze franšízy buduje svou prodejní síť také společnost Kostelecké uzeniny. Její koncept Parky’s skrze 21 franšíz nabízí svým zákazníkům hot dogy z párků s vysokým obsahem masa, burgery z českého hovězího masa, nebo třeba trhanou vepřovou kýtu v housce se zelím. Základním požadavkem jsou v tomto případě zkušenosti z gastronomie, v podnikání, i řízení podniku.
PŘEČTI ČLÁNKY

Popularita kebabu je v posledních letech ve střední Evropě velká. Grilovaná kuřata zde zase mají tradici. Právě na to sází franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
„V současné nepředvídatelné době bych jako začínající podnikatel dal přednost franšíze před nezávislostí," říká Lubor Lelovits, franšízor Mr. Kebab.
Fastfoodové franšízy jsou v kurzu. Pro mnohé představují šanci na rozjetí byznysu v gastrooboru. Jednou ze značek, které chtějí uspět i u nás, je Mr. Kebab.
„V Česku stále hledáme master-franšízanta, hlásit se však mohou i zájemci o provozování jedné pobočky Mr. Kebab," říká majitel a zakladatel této sítě Ľubor Lelovits.
Na domácím trhu pozice franšízy Mr. Kebab sílí. Podaří se jí uspět i u nás?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!