Tréninkem k superbyznysu

Společnost The Alternative Board® poskytuje služby podnikatelům v 17 zemích celého světa. Muž jménem Allen Fishman založil TAB v USA již před 25 lety poté, co si uvědomil, jak hodně bylo pro něho cenné představenstvo firmy, pro níž do té doby pracoval. Ale co majitelé menší nebo střední firmy? Kam ti si chodí pro rady? Zodpovězení těchto otázek ho vedlo k založení úspěšné značky, která začátkem roku 2014 vstoupila na český trh pod názvem TAB Board CZ. Nyní má franšízové partnery v pěti krajích České republiky a v jednom na Slovensku. Nové franšízanty hledá v západních a severních Čechách a na Moravě.
Franšízanti TAB Boards získávají krajskou územní exkluzivitu, každý by měl tak mít možnost navázat spolupráci s až asi 10 tisíci firmami z různých oborů jako např. IT, či účetnické a různé finanční poradenské služby. Hlavním požadavkem centrály je chuť pracovat. Uchazeč o franšízu by měl mít také zkušenosti s vedením týmu, či z manažerské pozice. Franšízanti dostávají po zakoupení licence na starost akvizici nových členů tzv. boardů, při nichž pořádají setkání podnikatelů pro různé debaty a sdílení zkušeností. Tyto diskuze pořádají a současně moderují a řídí. Třetí částí práce franšízantů je pak osobní koučink jednotlivých členů TAB Boards.
Větší podpora franšízového rozvoje
Koncem loňského roku TAB Board otevřel nové školicí centrum pro ČR a SR. Jedná se přitom teprve o třetí takové centrum mimo Spojené státy americké, odkud franšízový koncept TAB Board pochází. Cílem centra je primárně zajistit povinné šestidenní vstupní školení nových franšízových partnerů sítě, kteří ho doposud museli absolvovat na ředitelství v americkém Denveru. Díky dostupnosti tak mimo jiné klesly i náklady na pořízení franšízové licence.
„Zároveň se tak školení a potažmo i franšíza TAB Board stanou dostupné i pro potenciální franšízanty, kteří neovládají cizí jazyk,“ říká spolumajitel TAB Board CZ Šimon Mastný s tím, že výsledkem tohoto kroku bude jistě větší podpora franšízového rozvoje konceptu TAB Board na českém a slovenském trhu. Zajišťovat bude nové centrum také pravidelná školení již stávajících franšízantů. Ti se díky tomu budou moci dále vzdělávat a získávat informace o tom, jak být členům svých boardů co nejvíce nápomocni při rozvoji jejich byznysu.
PŘEČTI ČLÁNKY

TAB Board chce růst do dalších regionů Česka. Jaké franšízanty hledá a proč roste poptávka po sdílení zkušeností a koučinku i v době umělé inteligence?
„Chceme zvýšit dosah našich programů a přinést novinky, které podnikatelům usnadní nejen řízení firem, ale i jejich osobní rozvoj,“ říká Šimon Mastný, ředitel franšízy TAB Board.
TAB Board rozšiřuje své portfolio služeb programem pro strategickou transformaci firmy. Co nyní franšízanti mohou firmám nabízet?
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Nejčtenější

Bez energie a úsilí by nebylo úspěšného podnikání ani v případě franšízingu. Před finálním rozhodnutím byste se měli zamyslet. Na co vše si dát pozor?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Češi zakládají živnosti a firmy rekordním tempem. První pololetí roku 2025 přineslo nejvíc podnikatelských startů za poslední roky. Jaký dopad má tento trend na franšízing v Česku?
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.