Britská ERA boduje v zámoří

Verdikt šesti porotců ze čtyř kontinentů vynesl poradcům ERA ocenění Best Business Franchise. Globální franšízové ceny vyhlašuje každoročně časopis The Global Franchise Magazine. „Porazili jsme tak jiné velmi známé, a ve většině případů i větší franšízové systémy,“ říká Fred Marfleet, zakladatel a předseda Expense Reduction Analysts (ERA). Ocenění převzal společně s ním globální provozní ředitel Klaus Jeschke v rámci výroční konference Mezinárodní franšízové asociace v americkém Phoenixu.
Franšízový koncept Expense Reduction Analysts nabízí v podnikání šanci odborníkům, kteří chtějí zhodnotit své zkušenosti v oboru. Business developeři, projektoví manažeři i analytičtí odborníci z různých oborů mají šanci v ČR podnikat pod úspěšnou britskou značkou. ERA patří mezi největší poradenské sítě na světě zaměřené na řízení provozních nákladů firem, vznikla v roce 1992 v Británii. Letos tak oslaví již čtvrt století svého fungování. V Česku působí sedmým rokem, a sdružuje nyní 14 poradců.
Samostatně a přitom v týmu
Každý franšízant ERA je samostatným podnikatelem a zároveň součástí týmu - každý je totiž zodpovědný za oblast, na kterou se profesně specializuje, ať už jde o poradenství, výrobu, obchod, nákup, prodej a marketing, bankovní a finanční služby, či controlling. Koncept je vymyšlený tak, aby klienti ERA ušetřili díky analýze maximální možnou částku na provozu vlastní firmy, franšízanti poté inkasují část z ušetřených peněz.
Odbornost poradců ERA se týká asi 40 různých oborů, mezi něž patří třeba energetika, doprava či pojištění. Franšízant ERA se jistě neobejde bez předchozích zkušeností v oboru a finančních zdrojů k nákupu franšízové licence. Ta stojí v Česku 40 tisíc eur, následně ale franšízant již nemusí řešit další finance na provoz podnikání. Nebude potřebovat zaměstnance, řešit pronájem nemovitosti, ani nákup zboží.
PŘEČTI ČLÁNKY

Business Network International (BNI) funguje už 37 let a patří k největším networkingovým sítím na světě. Jak vypadá spolupráce s franšízanty?
TAB Board chce růst do dalších regionů Česka. Jaké franšízanty hledá a proč roste poptávka po sdílení zkušeností a koučinku i v době umělé inteligence?
Synergy Stocktaking nabízí franšízovou příležitost v oblasti inventarizace zásob. Zájemci získají kompletní technologické vybavení, podporu centrály i první klienty.
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Společnost O2 nebude partnerům prodlužovat smlouvy. Místo toho je v průběhu roku 2016 převede na vlastní značkové prodejny.