Centra měst a silniční tahy
V současné době je na trhu 18 prodejen Uzenářství Chodura, čtyři z nich provozují franšízanti. „Do konce letošního roku bychom měli otevřít ještě jednu až dvě pobočky,“ prozrazuje Hana Zapletalová, franšízová manažerka tohoto konceptu.
Prodejny značky Uzenářství Chodura u nás najdeme jak ve velkých, tak i menších městech. Jak říká Hana Zapletalová, úspěšnost prodejen nezávisí na tom, v jak velkém městě se nachází, ale spíše ji ovlivňuje jejich umístění. „Kamenné obchody v centru velkých měst se často potýkají s problémy, protože lidé tam již nechodí primárně nakupovat. Daleko více se daří těm, které jsou součástí nákupních center, nebo sídlí v centrech menších měst,“ upřesňuje Zapletalová s tím, že úspěch zaznamenávají i pobočky nacházející se u frekventovaných silničních tahů.
Zájemce o franšízovou licenci Uzenářství Chodura se musí připravit na náročnější přístupový proces. Po předběžných jednáních, dohodách a uzavření franšízové smlouvy totiž odstartuje náročná fáze budování nové pobočky či rekonstrukce stávající. Další možností pak je převzetí jedné ze stávajících prodejen Beskydských uzenin či Beskyd Gastra, případně rebranding fungující prodejny zájemce o franšízu. Na těchto okolnostech pak závisí i výše investice, se kterou je třeba počítat,“ dodává Hana Zapletalová.
Od první republiky dodnes
Značka Chodura není na tuzemském trhu žádným nováčkem. Její historie sahá až do roku 1919, do doby, kdy si pan Karel Chodura pronajal obchůdek na dnešní Nádražní ulici v Ostravě. Zde začal vyrábět a prodávat uzeniny. Vsadil při tom na kvalitu, díky níž se výrobky značky Chodura staly vyhlášenými po celé severní Moravě. To mu umožnilo dále rozvíjet jeho byznys a zamířit tak ke svému velkému snu, kterým bylo vybudování velkoobchodu. Plány mu však zhatil rok 1948 a nástup komunistického režimu.
K oživení značky došlo až po sametové revoluci, když se vnuk jejího zakladatele Petr Chodura rozhodl využít uvolnění situace a pokračovat v rodinné tradici. Nejprve v malém měřítku v Ostravě, později pak firma přesídlila do větších prostor ve Frýdku-Místku. Postupem času se majitelé společnosti Beskydské uzeniny rozhodli rozšířit síť maloobchodních prodejen Uzenářství Chodura. Při hledání co největší strategie pro expanzi konceptu i do dalších regionů se jevil jako ideální způsob rozvoje prostřednictvím otevíráním franšízových poboček. „Jedná se totiž o ověřený a velice rentabilní způsob rozvoje sítě, a to jak pro mateřskou firmu, tak i pro člověka, který se stane franšízantem, a tedy součástí franšízového řetězce,“ říká Hana Zapletalová. K otevření první pobočky pod vedením franšízantky došlo v říjnu 2015 ve Frýdku-Místku.
Vzděláváním ke kvalitě / Velký důraz klade společnost Beskydské uzeniny na školení a vzdělání. Proto jak na začátku, tak i po celou dobu spolupráce jsou franšízant i jeho zaměstnanci proškolováni o všech skutečnostech souvisejících se správným a kvalitním prodejem potravinářských výrobků. Před otevřením musí být prodejna připravena, vybavena a schválena k prodeji čerstvých potravin, takže musí splnit řadu legislativních podmínek. PŘEČTI ČLÁNKY
S aktivním přístupem se výsledky dostaví
/06.10.2025
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Tyrolské tradiční pochoutky Tiroler expandují v Česku. Franšízový model umožňuje stánkový i kamenný prodej a slibuje rychlou návratnost.
Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!