Expanze na začátku prázdnin
V roce 2017 převedla Česká pošta na smluvní partnery celkem 189 provozoven. Na začátku letošních prázdnin tak u nás působilo v rámci tohoto konceptu 524 poboček. První pošta Partner vznikla v roce 2009 na Božím Daru. Jubilejní 500. poštou, která přešla pod hlavičku Pošta Partner, byla ta v Kácově na Kutnohorsku. Pod vedením franšízanta funguje od května letošního roku.
O tom, že to Česká pošta s převodem svých poboček na partnery v menších městech a v některých částech velkých měst myslí vážně, svědčí i fakt, že každý měsíc takto otevírá hned několik poboček pod tímto označením. S cílem zatraktivnit projekt pošta Partner pro nové zájemce, ale i pro stávající provozovatele, zvýšila letos v dubnu Česká pošta finanční odměnu pro smluvní provozovatele. Fixní část odměny vzrostla v průměru o zhruba 4 %. V absolutních číslech se jedná o částky od 400 do 600 Kč měsíčně navíc. Zda-li to bude dostačující pro zvýšení atraktivity podnikatelského konceptu ukáže čas. Zatím se České poště nedaří naplnit své plány a tempo převodů pošt na partnery.
Peněžní suma, kterou měsíčně pošty Partner od České pošty získávají, se skládá ze dvou složek. Jedná se o fixní část, která pokrývá náklady na provoz a datové připojení. Výše variabilní části odměny pak závisí na počtu uskutečněných transakcí a zahrnuje i provizi za prodej.
Pošta Partner je plnohodnotnou alternativou pošty. Rozdíl spočívá v tom, že je provozována třetí osobou, nikoli Českou poštou. Z hlediska poskytovaných základních poštovních služeb není mezi pobočkou a poštou Partner žádný rozdíl.
Zákazníkům na dosah / Důvodem, proč se Česká pošta rozhodla využívat pro chod svých poboček partnery, je snaha o zachování dostupnosti jejích služeb zejména v menších městech. Uzavřená smlouva umožňuje provozovatelům pošt Partner reagovat na konkrétní podmínky a zvyklosti v obcích. PŘEČTI ČLÁNKY
Networking mění kontakty v kontrakty
/15.09.2025
Business Network International (BNI) funguje už 37 let a patří k největším networkingovým sítím na světě. Jak vypadá spolupráce s franšízanty?
Franšíza Mail Boxes Etc. (MBE) plánuje v Česku až 50 poboček. O expanzi, zájmu o logistické i tiskové služby a podpoře franšízantů hovoří master-franšízant pro ČR Vít Mázdra.
TAB Board chce růst do dalších regionů Česka. Jaké franšízanty hledá a proč roste poptávka po sdílení zkušeností a koučinku i v době umělé inteligence?
Synergy Stocktaking nabízí franšízovou příležitost v oblasti inventarizace zásob. Zájemci získají kompletní technologické vybavení, podporu centrály i první klienty.
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
McDonald’s stále rozšiřuje síť restaurací. V lednu otevřela dveře zákazníkům nová pobočka v pražském Karlíně. Jak těžké je stát se franšízantem této značky?