Chceme pobočku v každém větším evropském městě

Změna plánu / „Zájem o licenci Speed Queen mají často investoři, kteří chtějí investovat do realit, ale po analýze našeho řešení zjistí, že už s minimálním vstupním kapitálem mohou otevřít velmi rychle úspěšnou firmu, která solidně odolá i ekonomické recesi,“ říká Josef Novák, Regional Sales Manager Speed Queen.
pondělí
18.11.2019
„Naši franšízu může získat i investor bez zkušeností v oboru," prozrazuje Josef Novák, Regional Sales Manager sítě samoobslužných prádelen Speed Queen.
 

Letos v červnu jste prozradili, že do září chcete v Česku otevřít 5 nových poboček Speed Queen. Podařilo se vám to? Jaké jsou další plány expanze sítě?
Plán byl splněn se vší spokojeností. V tomto roce bylo otevřeno celkem 5 Speed Queen prádelen v ČR a 2 se nyní ještě budují, budou otevřeny do konce roku.  Abyste expandovali, je nutné si udržet post světové jedničky v oboru průmyslového prádelenství. Jsme firmou s jasným zaměřením na inovace. Důkazem je fakt, že po 5 letech přicházíme s revolučním vylepšením konceptu Speed Queen, abychom si udrželi pozici lídra před konkurencí. Nově v duchu prvotřídního designu podlahového materiálu, moderního nábytku a účelných panelů s technologií využívající dotykových displejů a bezhotovostních plateb. Určitě bychom byli velmi rádi, kdybychom do budoucna měli náš koncept v každém větším městě v Evropě. Bude to doba, kdy lidé budou standardně zvyklí využívat těchto služeb a pod pojmem „samoobslužná prádelna“ se jim vybaví vždy značka Speed Queen. Ano, je to smělý plán, ale nikoliv nereálný.

Jaké franšízanty do svého týmu hledáte?

Velkou výhodou tohoto projektu na klíč je, že díky své koncepci je vhodný pro investory bez předchozích zkušeností z oboru prádelenství a čistíren. Obvykle to jsou investoři, kteří využívají rostoucího trendu zakládání těchto samoobslužných služeb. Vždyť jenom v Evropě jsme otevřeli již 616 poboček. Jsou to franšízanti, kteří hledají vynášející koncept bez nutnosti platit svým zaměstnancům mzdové náklady. Velmi často se jedná i o investory, kteří chtějí investovat do realit, ale po analýze našeho řešení zjistí, že už s minimálním vstupním kapitálem mohou otevřít velmi rychle úspěšnou firmu, která solidně odolá i ekonomické recesi.

Podle vašeho vyjádření se franšízám Speed Queen může dařit i v menších městech. Kdo jsou tedy nejčastější zákazníci, kteří jsou toho důvodem?
Ano, když pominu velké metropole, ne vždy musí být splněna podmínka většího města s minimálním počtem obyvatel 15 až 25 tisíc. Důkazem je otevření pobočky v Mohelnici s cca 10 tisíci obyvateli. Pokud to je lokalita blízko bytové zástavby, univerzit, průmyslových areálů či nákupních středisek, a není přístup pro zákazníky omezen přírodními překážkami, není nic, co by bránilo tomuto typu podnikání.

Svým franšízantům nabízíte možnost pořídit si i tzv. „kontejnerovou prádelnu“. Prozraďte nám, prosím, o ní více.
Ano, velmi rádi představujeme našim potencionálním zákazníkům tento mobilní koncept. Většinou se investor nachází v situaci, kdy nemá, nebo delší dobu nemůže sehnat komerční prostory v kamenném obchodě vhodné svým stavebním uspořádáním, rozměry, vhodnou lokalitou, případně přijatelnou sazbou nájemného. U konceptu samoobslužných prádelen je lokalita velmi důležitá. Musí to být adresa, která je na viditelném místě s nepřehlédnutelnou reklamou. Snadno dostupná pro obyvatelstvo s možností snadného parkování. Tento kontejner se zástavbou menší než 25 m2 je tak možné umístit téměř kamkoliv, kde se lze napojit na média. Za obdobně nízkou investici ve srovnání s kamennou pobočkou, ale kontejner zůstává stále v majetku investora, což může být výhodou v momentě, kdy se investor rozhodne přesunout svůj byznys do jiné lokality. I do tohoto konceptu jsme zakomponovali inovace, které nás odlišují od konkurence. Například nejnovější pračky a sušiče s dotykovým displejem, možností bezhotovostní platby přes mobilní aplikace či platby přímo z platebního terminálu. Kontejner je standardně vybavený kamerovým systémem pro vyšší bezpečnost, ale i klimatizací a topením, a tím nabízí investorovi možnost jeho celoroční využití. Kontejner nabízíme ve dvou velikostních rozměrech, konkrétně 5,7 až 7,2 m na délku a 2,9 m na šířku.

Investice do otevření laundromatu Speed Queen se pohybuje od 0,8 do 2,5 milionu Kč. Na čem všem její konečná výše závisí?
Výše investice je ovlivněna výběrem a konfigurací použitého vybavení a rozsahem prací s technickou přípravou objektu. Dělíme koncept na malý, střední a velký. Rozdíl mezi nimi spočívá ve velikosti plochy komerčního prostoru, a hlavně v počtu dodané technologie. Uvedu příklad, malý koncept je cca 40 m2 a 8 praček a sušičů. Velký může být na ploše 100 a 150 m2 a zde se už bavíme o 20 ks dodaných strojů.

S jakou dobou návratnosti investice mohou vaší franšízanti počítat?
Návratnost je přibližně za 2 roky až 6 let po otevření. Dovolím si zde rozdělit naši Evropu na západní a střední/východní. V té západní, například ve Francii, to jsou 2 až3 roky z toho důvodu, že koncept je všeobecně známý. Zákazníci jsou o něco více zvyklí chodit si vyprat do těchto poboček, protože ví, že v konečném důsledku vyperou a vysuší své prádlo nejenom znatelně rychleji než doma, ale i levněji, kvalitněji a šetrněji k prádlu. Oproti tomu například v Polsku, nebo v ČR to je 3 až 6 let. Je pro nás velkou výzvou v těchto oblastech postupně měnit zákaznické návyky a musím říci, na základě stoupající poptávky, že se nám to daří.


Z USA do celého světa / Americká značka Speed Queen vznikla v roce 1928, později se stala součástí koncernu na výrobu prádelenské techniky Alliance Laundry Systems. Ten v současnosti pokračuje v expanzi nejen ve Spojených státech, ale také v Evropě, na Středním Východě, v Africe a na rozvíjejících se trzích Dálného východu a Latinské Ameriky.

Populární na fóru

Jak nejlépe propagovat firmu?

Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....

6 komentář(e)
posledni 28.10.2018
Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

6 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

6 komentář(e)
posledni 06.11.2014