Našim franšízantům zajistíme klienty

Mezinárodní síť / Franšízový koncept DoDo aktuálně funguje v 7 evropských státech. Zatímco např. sousední Slovensko je plně franšízované, Česko ještě příležitosti pro franšízanty nabízí.
pondělí
23.05.2022
„Uchazeči o naši franšízu nemusí mít zkušenosti z oboru logistiky. Naším franšízantem je i bývalý bankéř," prozrazuje Stanislav Nečas, Head of Franchise konceptu DoDo.
 

Po rozjetí franšízového konceptu se vám velmi rychle podařilo navázat spolupráci s prvními franšízanty. Trvá tento trend i nadále?

Ano, je pravda, že navázání prvních spoluprací bylo rychlé a ukazuje se, že pro naše partnery je tento model spolupráce skutečně velmi atraktivní. Základem je totiž nejen propůjčení naší unikátní logistické platformy GAIA, ale především zajištění klientely, což je klíčový faktor, který našim partnerům zajišťuje fungující byznys. Trend nově vznikajících franšíz tedy trvá i nadále. V současné době se nám podařilo stabilizovat nábor nových partnerů, přičemž se zaměřujeme především na kvalitu a rozvoj každého z nich, nikoliv na celkovou kvantitu. Těší nás, že mnoho franšízantů vzešlo z řad našich store manažerů, kteří nejlépe vědí, jak to u nás chodí, a my jim zároveň pomáháme čelit všem výzvám, které podnikání jako takové přináší. Nejsilněji pozorujeme sílící zájem o partnerství především v Maďarsku, kde se nám i díky franšízantům velmi dobře daří a spolupracujeme zde s řadou zajímavých značek včetně KFC nebo maďarské Alzy. Snažíme se, aby o možnosti stát se součástí programu DoDo Partner bylo slyšet, a informace se tak dostaly ke všem potenciálním franšízantům, stejně tak je i sami aktivně vyhledáváme. Pro případné zájemce máme veškeré info na našich webových stránkách, stejně tak se na nás mohou obrátit přes nabídku na webovém portálu Franchising.cz.

Jak je to s aktuálním počtem franšízových partnerů v Česku? Kolik jich podle Vás může ve finále na našem trhu fungovat?

V České republice momentálně DoDo spolupracuje s 6 franšízanty. Celkový počet možných partnerů, který by byl na našem trhu funkční, je otázkou mnoha faktorů, ale počítáme zhruba s jejich dvojnásobným počtem do konce letošního roku. DoDo považuje za stěžejní především kvalitu spolupráce s jednotlivými partnery. Naším hlavním cílem je držet úroveň poskytovaných služeb na špičkové úrovni, proto na každého potenciálního franšízanta klademe vysoké požadavky, jejichž plnění nám zajišťuje možnost kvalitní a dlouhodobé spolupráce.

Kdo jsou franšízanti DoDo? Z jakých oborů k vám přichází?

Jsme rádi, že velká část partnerů pochází z našich vlastních řad. Nejčastěji jde tedy o naše store manažery, pro které je takový posun díky zkušenosti s logistikou i se samotným DoDo logickým krokem. Vědí, že jim pomůžeme snadno se zorientovat také v právních, účetních i personalistických záležitostech, což jsou často oblasti, které potenciální partnery odrazují, protože s nimi nemají zkušenosti. Dalšími partnery jsou často zkušení podnikatelé, kteří se většinou také soustředili na logistiku, ať už jde o operations manažery nebo podnikatele menších firem cílících na mezinárodní přepravu zásilek. Platí však, že není nutností mít předešlé zkušenosti z logistického prostředí, proto máme ve svých partnerských řadách například i bývalého bankéře a vzájemnou spolupráci si nemůžeme vynachválit.

O jaká města z hlediska expanze máte v současné době největší zájem?

Naším zájmem je primárně dále rozvíjet města, která jsou pro DoDo dnes již fungujícími lokalitami, řeč je tedy především o hlavním městě, ale také o Brnu, Ostravě, Plzni či Děčíně. Stejně tak se soustředíme na rozvoj programu DoDo Partner i na Slovensku, kde jsme díky franšízantům schopni obsloužit zákazníky nejen ve větších městech jako je Bratislava nebo Košice, ale i v těch menších jako jsou např. Poprad či Martin. Podobné cíle máme i v Maďarsku, kam jsme expandovali v roce 2020 a momentálně pracujeme na tom, abychom všechna zapojená města postupně přetavili právě do franšízové podoby. DoDo dnes představuje silného logistického partnera těch největších značek, naší vizí je proto rozšířit skrze franšízanty naše know-how do všech lokalit, ve kterých vyplní mezeru na trhu a poskytne záruku kvalitní a spolehlivé služby.

Jaké vlastnosti u svých franšízových partnerů zejména hledáte?

Pro DoDo je důležité, aby mělo ve svých řadách silné osobnosti, které jsou schopné uřídit tým lidí, motivovat je a zároveň se nezaleknout výzev, které s sebou každé podnikání přináší. Zásadní je především zodpovědný a proaktivní přístup, samozřejmostí jsou také určité ambice, bez kterých se žádný úspěšný podnikatel v dnešním konkurenčním prostředí neobejde. Být schopen dlouhodobě, a přitom stabilně podnikat, si žádá také dovednost velmi dobře zvládat stresové situace, které mohou být v určitých obdobích i na denním pořádku, ale s vhodným přístupem dokážou firmu častěji posunout než oslabit. Není potřeba, aby naši partneři měli zkušenosti v logistice, je to pro ně spíše výhoda na startu. Potřebnou vstupní vlastností tak stále zůstává především otevřenost změnám a ochota osvojit si naše postupy a nadále je rozvíjet. Ačkoliv DoDo poskytuje svým partnerům potřebnou technologii, tréninkový program i klíčovou klientelu, stále jde o podnikání jako každé jiné, je tedy potřeba, aby franšízanti byli připraveni na to, že vlastní podnikání je cesta, která s sebou přináší radosti i starosti.  DoDo však partnerům poskytuje maximální podporu a zároveň se vždy postará o to, aby jim v úvodu spolupráce předal takové know-how, které zajistí co nejefektivnější průběh celého partnerství.

Působíte v 6 zemích světa. Stále to platí, nebo jste se rozšířili i na další trhy?

Aktuálně působíme již v 7 zemích světa, a to v České republice, Maďarsku, Polsku, Bulharsku, Německu, Rakousku a na Slovensku. Díky programu DoDo Partner dostalo mnoho našich kurýrů šanci přirozeně se posunout ve své kariérní cestě a s podporou firmy se postavit do čela vlastního týmu kurýrů, čehož se chopili velmi úspěšně. Právě díky nim je dnes Slovensko již plně franšízované a do budoucna se chceme postarat o to, aby se podobná tendence rozšířila i do dalších zemí. V Maďarsku máme aktuálně 6 partnerů, v České republice franšízanty stále aktivně hledáme a nabíráme, právě s jejich pomocí totiž své služby úspěšně přinášíme i do odlehlejších regionů. Skvělou zprávou pro nás je, že přechod na franšízu se pozitivně odráží v kvalitě naší služby. Od navázání partnerství s prvními franšízanty DoDo eviduje 17% nárůst produktivity a pokles nehodovosti o celých 50 %, ukazuje nám to tedy, že jsme na správné cestě.


Stanislav Nečas, Head of Franchise konceptu DoDo / „Do rozjezdu svého byznysu s DoDo by měl být franšízant schopen investovat minimálně 350 tisíc Kč. Výsledná investice se odvíjí od lokality, ve které chce začít podnikat."

Populární na fóru

Jak nejlépe propagovat firmu?

Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....

6 komentář(e)
posledni 28.10.2018
Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

6 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

6 komentář(e)
posledni 06.11.2014