Nebýt na podnikání sami
Přiblížíte nám aktuální rozvoj vaší franšízové sítě?
TAB Board nefunguje jako klasická franšíza s kamennými pobočkami. Místo toho vytváříme komunitu regionálních franšízantů, kteří působí ve svých krajích a poskytují podporu podnikatelům tam, kde je to potřeba. Díky tomu roste naše síť nejen v Česku, ale i na Slovensku, a naši franšízanti jsou součástí celosvětové rodiny TAB Board Worldwide. Momentálně máme silnou základnu v Praze, Brně, Středních a Východních Čechách, ale rozhodně nekončíme. Hledáme nové kolegy pro oblasti, kde je po našich službách poptávka, ale zatím tam TAB Board nemá zastoupení. Konkrétně se zaměřujeme na Plzeň, Jižní Čechy a severní Moravu. Chceme, aby každý podnikatel v Česku měl přístup k TAB podpoře a nemusel řešit výzvy podnikání sám.
Jak hodnotíte po stránce podmínek a výsledků franšízového podnikání uplynulý rok a jaké jsou vaše plány pro letošek?
Na konci každého roku s členy TABu děláme strukturovanou rekapitulaci a porovnáváme výsledky v rámci dlouhodobé spolupráce. Rok 2024 nebyl pro ekonomiku i společnost jednoduchý, ale právě v náročných obdobích členové TAB Boardu ještě více oceňují přínos vzájemné podpory. Jednoduše řečeno: „V nouzi poznáš přítele“ a „V těžké době nechci být na vše sám“. To se projevilo nejen stabilitou stávajících členů, ale také přílivem nových podnikatelů, kteří si uvědomili, že v těžkých časech nechtějí být sami. V roce 2025 chceme tento trend ještě posílit. Plánujeme rozšířit síť franšízantů, zvýšit dosah našich programů a přijít s novinkami, které podnikatelům usnadní nejen řízení firem, ale i jejich osobní rozvoj.
Z jakých oborů jsou účastníci boardů a která témata nejčastějše řeší?
Na zasedáních TAB Boardu se potkávají podnikatelé ze všech možných odvětví – od účetnictví, stavebnictví, IT, gastronomii až po autodopravu nebo právní služby. Právě tahle rozmanitost je jednou z největších přidaných hodnot TAB Boardu. Mezi nejčastější témata patří HR (práce s lidmi, nábor, vzdělávání), firemní procesy, vize, marketing a také osobní směřování majitelů firem, včetně jejich exitu. A samozřejmě, umělá inteligence. Jak ji využít a nezaspat dobu.
Daří se získávat nové franšízanty? Co je nejvíce přesvědčí?
Rozšiřování TAB sítě je naší prioritou a máme radost, že se nám daří TAB Board rozšiřovat. Například region Praha-Sever jsme nedávno posílili kolegou, který byl dlouholetým členem TABu, a teď se rozhodl převzít roli franšízanta. Naši franšízanti oceňují pravidelné příjmy, ověřený systém a možnost využít vlastní zkušenosti. Důležité je, že u nás nikdo nepodniká sám – ať už členové, nebo franšízanti, vždy mají za zády silnou komunitu TAB. TAB Board letos slaví 35 let na světové úrovni a 11 let v Česku. To asi znamená, že to děláme dobře!
Liší se složení a témata boardů mezi regiony?
Když jsme u nás začínali s TABem, často jsme slýchali: „Náš business je specifický“ nebo „U nás to funguje jinak“. Ukázalo se, že to tak není, protože podnikání je všude stejné a majitelé řeší stejné výzvy napříč regiony zeměmi i kontinenty. Pokud si vezmi seznam témat z jakéhokoliv Boardu, tak nepoznám, zda je to z Prahy, Kladna, Hamburku, Sydney nebo New Yorku. A právě mezinárodní dimenze TABu přidává celému konceptu významnou hodnotu, která posouvá naše členy dále.
Jaké máte nové programy a produkty?
V závěru loňského roku jsme uvedli na trh nový program StratPro, což je transformační program pro větší firmy, se kterým slaví velké úspěch kolegové v ostatních zemích. V letošní roce přibude program Hi-MAP, edukační systém pro managment středních a větších firem. A v závěru roku uvedeme speciální službu Blueprint jako servis (tedy SaaS, což je naše aplikace na podporu řízení firem). A o implementaci umělé inteligence do naší aplikace Business Builder Blueprint asi ani mluvit nemusíme, to je samozřejmé.
Šimon Mastný, ředitel franšízové sítě TAB Board / „Na zasedáních se potkávají podnikatelé ze všech možných odvětví – od účetnictví, stavebnictví, IT, gastronomii až po autodopravu nebo právní služby.“ PŘEČTI ČLÁNKY
Sdílení zkušeností jako byznys
/07.07.2025
TAB Board chce růst do dalších regionů Česka. Jaké franšízanty hledá a proč roste poptávka po sdílení zkušeností a koučinku i v době umělé inteligence?
TAB Board rozšiřuje své portfolio služeb programem pro strategickou transformaci firmy. Co nyní franšízanti mohou firmám nabízet?
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Celosvětová franšíza The Alternative Board poskytuje manažerské a konzultační poradenství přes 30 let. V Česku poptávka po jejich službách roste, a proto hledají nové franšízanty.
Nejčtenější
Franšíza - co to je?
/09.01.2025
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Zájem o zakládání nových podniků již delší dobu roste. Data ukazují, že čísla převyšují i rekordní loňský rok. Pozornost si získává i trh s franšízami a to nejen u zdejších značek.
Tomáš Větvička vyměnil cukrářskou dílnu za podnikání pod hlavičkou sítě Traficon. Jak zvládl přechod do nového oboru a co ho na práci nejvíc naplňuje?
Síť pánských salónů Royal Barber & Shop hledá nové franšízanty. Pobočku je možné rozjet od 1 milionu korun, převzít zavedenou, nebo do ní vstoupit jako investor.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.