Služby na míru / „MBE přináší jednoznačnou konkurenční výhodu: komplexní a flexibilní řešení na jednom místě,“ říká Vít Mázdra.
pondělí
22.09.2025
Franšízová síť Mail Boxes Etc. (MBE) plánuje v Česku až 50 poboček. O expanzi, zájmu o logistické i tiskové služby a podpoře franšízantů hovoří master-franšízant pro ČR Vít Mázdra.
 

Nedávno jste otevřel první centrum MBE v Česku. Jaké jsou vaše plány do budoucna – kolik poboček byste chtěl vybudovat?

V našem business plánu je otevření cca 50 poboček během 10 let. V srpnu jsme podepsali franšízovou smlouvu s franšízantem pro Liberec s plánem jeho expanze do dalších měst, jako například Jablonec nad Nisou, Česká Lípa a další města na severu Čech. Dále probíhají jednání s cca 15 potenciálními zájemci o nákup franšízy v Praze a dalších městech v Česku. 

Jak si Vaše pilotní provozovna vede? Jaká je poptávka, o které služby je největší zájem ze strany klientů?

Dle mého názoru si náš pilot store vede velmi dobře, měsíčně zajišťujeme stovky zásilek a každý měsíc zvedáme obraty. Největší zájem je o standardní kurýrní služby, ale také o balení zásilek a tzv. fullfilment, tedy kompletní zajištění logistických služeb.

Jak vypadá začátek podnikání pod značkou MBE? Je možné se zpočátku zaměřit jen na některé služby a nabídku postupně rozšiřovat?

Ano, začít se dá pouze se službou Zabalíme & Odešleme a postupně portfolio rozšiřovat až o pronájem  poštovních schránek, tiskové služby, marketing a v neposlední řadě i fullfilment.

Můžete popsat, jak probíhá proces od podpisu franšízové smlouvy až po samotný rozjezd pobočky?

Po podpisu franšízové smlouvy si franšízant musí najít s naší podporou prostory, ve kterých bude svoji činnost v budoucnosti provozovat. Následuje příprava na vybavení prostor a současně s tím probíhá rozsáhlé školení, které poskytují manažeři Master franšízanta. Pak už stačí pouze obchodní duch a pozitivní energie pro otevření storu MBE a úspěch se dostaví.

Přiblížíte model spolupráce s Vámi jako master‑franšízantem – jak funguje, jakou podporu franšízanti získávají při vstupu do sítě i v průběhu provozu?

Velkou výhodou nových franšízantů je to, že jsou velmi kvalitně a podrobně zaškoleni jak pro provoz svých provozoven, tak pro marketingové aktivity v jejich spádové oblasti. My jako master-franšízant poskytujeme nonstop online poradenství, které je z počátku velmi potřebné. 

Jakým způsobem si franšízanti budují klientelu? Kdo tvoří hlavní skupinu zákazníků?

Stejně jako u jiných druhů podnikání, zásadní pro úspěch je věnovat se intenzivně vlastní obchodní činnosti a marketingu. Každý franšízant si buduje svoji vlastní klientelu v jeho spádové oblasti, kterou tvoří jak právnické, tak fyzické osoby. Z té první kategorie bych například uvedl různé obchodní firmy nebo subjekty poskytující různé služby, hotely, galerie, právní kanceláře apod.

Co považujete za hlavní výhodu konceptu MBE pro český trh?

Největší výhodou konceptu Mail Boxes Etc. v ČR je velmi flexibilní řešení a služby na míru a dle potřeb především malým a středně velkým podnikatelským subjektům. Koncept Mail Boxes Etc. (MBE) je ve světě synonymem pro profesionální služby v oblasti logistiky, balení, tisku a podnikatelského servisu. V České republice, kde roste počet malých a středně velkých podnikatelů a zároveň přetrvává vysoká poptávka po kvalitních doručovacích službách, přináší MBE jednoznačnou konkurenční výhodu: komplexní a flexibilní řešení na jednom místě – šité na míru každému klientovi.

Jak vnímáte konkurenci na českém trhu, například v oblasti zásilkových služeb? Čím se MBE odlišuje?

MBE není jen poštovní schránka nebo kurýr. Je to partner pro e-shopy, startupy, živnostníky i větší firmy, které potřebují řešit efektivní odesílání zásilek, tisk marketingových materiálů nebo kompletní fullfilment. Místo toho, aby podnikatelé museli komunikovat s několika dodavateli, nabízí MBE vše pod jednou střechou – a to s osobním přístupem, který v době automatizovaných chatbotů a neosobních helpdesků dělá rozdíl.

Díky franšízovému modelu má navíc každý provozovatel MBE osobní zájem na kvalitě služeb a budování dlouhodobých vztahů s klienty. A to je výhoda, kterou žádný automat nenahradí.

Jakým způsobem se do fungování MBE promítají aktuální trendy, například růst e-commerce nebo digitalizace služeb?

Digitalizace je pro nás jedním z nejdůležitějších faktorů. Jsme digitálně propojeni s některými kurýry ale i zákazníky. Nicméně neodmítáme ani zákazníky, kteří digitalizovaní nejsou, nebo být nechtějí. Jsme tu pro všechny, snažíme se zjednodušit procesy jak velké korporaci, tak fyzickým osobám.

Co Vás osobně vedlo k tomu, že jste se rozhodl stát master-franšízantem právě značky MBE?

Vize a důvěra ve značku MBE. I v naší konkurencí nabitém podnikatelském prostředí stále vidím dostatečný prostor na trhu, který se snažíme vyplnit službami MBE.

Co by měl zájemce o franšízu udělat jako první krok?

Zájemcům o spolupráci bych doporučil kontaktovat našeho poradce pana Ing. Aleše Tulpu ze společnosti Avex Systems, který nás na českém trhu exkluzivně zastupuje. Jeho více než 25leté zkušenosti ve franšízingu využíváme při jednáních s potenciálními franšízanty, kterým důkladně vysvětlí, jak funguje franšízing v praxi a dále koncept MBE podrobně představí. Společně pak projednáváme poslední kroky vedoucí k uzavření franšízové spolupráce.

(Kontaktní údaje najdete v Katalogu franšíz níže - pozn. red.)


Pilotní pobočka v provozu / V první české provozovně MBE se měsíčně odbavují stovky zásilek, největší zájem je o kurýrní služby a fullfilment.