Regulace zákona nahrává franšízám
Cbweed má v Evropě přes sto poboček. V čem se český trh liší například od italského či polského?
Každý trh má svá specifika. Největší rozdíly spočívají v legislativě, která se v posledních letech velmi rychle mění a přímo ovlivňuje sortiment, který je možné nabízet. Liší se ale i nákupní zvyklosti – některé produkty jsou populárnější u našich sousedů, jiné zase na českém trhu. Odlišnosti v chování zákazníků navíc pozorujeme i v rámci samotné České republiky, mezi jednotlivými kraji.
Kdo tvoří hlavní klientelu v Česku a o jaké produkty je největší zájem?
Naším typickým zákazníkem je muž do 35 let, který vyhledává konopí a extrakty. Druhou silnou skupinou jsou starší muži i ženy, kteří oceňují především konopnou kosmetiku, krémy a CBD kapky. Velmi úspěšná je i naše řada kuřáckých potřeb, kterou jsme nedávno uvedli na trh a průběžně rozšiřujeme. Zájem roste také o kratom, jehož prodej bude od nového roku regulovaný. To by mělo přinést více jistoty do celého segmentu.
Jak se nový zákon o psychomodulačních látkách promítne do podnikání s Cbweed?
Původně se předpokládalo, že zákon bude regulovat i konopí, nakonec se však vztahuje pouze na kratom. Ten bude od nového roku dostupný výhradně ve specializovaných prodejnách, což je pro franšízový koncept velká výhoda – eliminuje konkurenci v podobě večerek, trafik či automatů a posiluje postavení profesionálních prodejců, tedy i našich franšízantů.
Jak franšízantům pomáháte splnit legislativní požadavky?
Pro naše franšízové partnery regulace znamená povinnost uhradit roční státní licenční poplatek ve výši přibližně 20 tisíc Kč. O složitou administrativu se však nemusí starat, veškeré podklady a žádosti připraví náš právník specializovaný na tuto oblast. Díky tomu se mohou plně soustředit na obchod a své zákazníky.
Je podle Vás u franšízantů důležitější osobní vztah k tématu, nebo obchodní zkušenosti a schopnost komunikovat se zákazníky?
Osobní vztah ke konopí nebo víra v jeho potenciál jsou výhodou, ale nejsou nutností. Často se hlásí lidé, kteří tento vztah mají a chtějí ho proměnit v podnikání. Pokud chce franšízant vést prodejnu osobně, je nezbytné, aby byl komunikativní a přátelský. V případě, že plánuje zaměstnávat tým, oceníme základní manažerské schopnosti. Na ostatní poskytujeme podporu – know-how, školení i průběžné poradenství.
Jak probíhá spolupráce mezi franšízantem a Vámi – ať už při rozjezdu, nebo v každodenním provozu?
Franšízant od nás dostává plnou podporu hned od začátku: pomoc s přípravou a otevřením prodejny, prvotní školení, kompletní franšízový manuál i marketingové materiály. S franšízanty pravidelně sdílíme zkušenosti, reagujeme na zpětnou vazbu a prostřednictvím společného komunikačního kanálu informujeme o všech novinkách na trhu.
Jaké máte plány s expanzí v Česku a v jakých regionech vidíte největší potenciál pro nové obchody?
Naše expanzní plány zůstávají jasné – chceme dál růst. Legislativní změny sice zpomalily tempo, ale zároveň otevírají nové příležitosti. Neustále doplňujeme sortiment o produkty, které nejsou regulacemi ovlivněny, a posilujeme tak stabilitu celého podnikání. Největší potenciál vidíme ve velkých městech – Brně, Ostravě, Plzni či Liberci. Jsme přesvědčeni, že právě tam vzniká ideální prostor pro nové franšízanty.
Spolupráce a důvěra / „V Česku můžu udržovat s každým osobní kontakt, franšízanti nikdy nejsou na podnikání sami,“ říká Riccardo Ghibellini. PŘEČTI ČLÁNKY
Cbweed reaguje na novou legislativu
/09.12.2024
Poptávka po konopných produktech roste, stejně tak i zákonné regulace. Jak je na novelu připravena franšízová síť Cbweed?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
„Primárně míříme do měst s více jak 30 tisíci obyvatel. Nebráníme se ale ani menším městům," říká obchodní manažer Cbweed Riccardo Ghibellini.
Franšíza Cbweed otevřela loni 3 nové prodejny v Praze, další zahájila provoz v únoru. Letos chce vyrazit i do dalších regionů.
Franšízová síť Cbweed má pobočky zatím jen v Praze. Potenciál však vidí i v dalších větších městech.
Nejčtenější
Franšíza - co to je?
/09.01.2025
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
Zájem o zakládání nových podniků již delší dobu roste. Data ukazují, že čísla převyšují i rekordní loňský rok. Pozornost si získává i trh s franšízami a to nejen u zdejších značek.
Populární na fóru
Vše pro zákazníka
Kdyby Zepter neprodal exekutorům smlouvy za 2,5 mld v devadesátých letech a nehojil se pak na babičkách na zboží, které nechtěly, tak by se mu lépe budoval pozitivní...
Franšíza pro psy a kočky
Komentář
Na kolo s franchisou
Prosim zaslat informacie ohladne znacky Bikepoint.biz. dakujem