Byznys, který rozvíjí potenciál
Mezi rodiči v posledních letech výrazně roste zájem o mimoškolní vzdělávání zejména v intelektuální rovině. Na běžných základních školách není vždy prostor pro individuální přístup, rozvoj nadání, ani systematickou práci s intelektem dítěte. Právě to otevírá prostor pro volnočasová centra, které umí nabídnout víc. Jedním z nich je i mezinárodní síť AMAkids – Akademie pro rozvoj intelektu nejen dětí, ale i dospělých. Vznikla v roce 2012 a dnes působí ve více než 25 zemích světa. V České republice funguje pod touto značkou 13 center, na Slovensku má už přes 35 poboček.
Cílem franšízy je rozvoj intelektuálních schopností pomocí propracovaných metodik. Kurzy pro děti od 5 let se věnují mentální aritmetice, práci s pamětí, efektivní komunikaci, prezentačním schopnostem, rychlému čtení a logickému myšlení. „Všechny děti mají obrovský potenciál, ale ne vždy ho mají kde rozvíjet. Snažíme se vytvořit prostředí, kde se učí jinak – rychleji, hravěji a s dlouhodobým dopadem a samozřejmě se zaručeným výsledkem,“ vysvětluje Barbora Kudláčová, zakladatelka AMAkids pro Česko a Slovensko. Pro dospělé a seniory jsou vhodné kurzy zaměřené na trénink paměti a mentální aritmetiku, které značka nově nabízí od září 2025. Tyto metody přispívají k udržení kognitivních funkcí do pokročilého věku. Mohou sehrát roli v prevenci zhoršování paměti spojeného s věkem u stavů jako je demence či Alzheimerova choroba.
Není nutné být pedagog
Model AMAkids je postavený tak, aby umožnil vstup do světa vzdělávání i lidem mimo školství. Není nutné mít vystudovaný pedagogický obor, důležité jsou organizační schopnosti, vztah k dětem a chuť vzdělávat se . Součástí spolupráce je počáteční měsíční školení, během kterého se nováčci seznámí s metodikou výuky, řízením centra i komunikací s rodiči. „Pokud má franšízant připravené prostory, může centrum otevřít zhruba do dvou měsíců. Největší část příprav představuje kromě školení nastavení provozu a počáteční marketing,“ doplňuje Kudláčová.
Zázemí centrály zahrnuje průběžnou metodickou podporu, přístup k digitálním vzdělávacím platformám i marketingové materiály. Franšízová síť staví na sdílení know-how, které se vyvíjí už více než deset let a vzniklo ve spolupráci s odborníky z Evropy i Asie. Díky tomu mohou centra fungovat v menších i větších městech a nabízet jednotný standard služeb.
Počáteční investice se pohybuje zhruba mezi 100 až 300 tisíci korun podle velikosti lokality a rozsahu poskytovaných kurzů. Zahrnuje licenci, veškeré know-how, školení i marketingový start. AMAkids tak představuje možnost pro všechny, kteří hledají podnikání v oblasti vzdělávání, chtějí pracovat s dětmi a zároveň vykonávat smysluplnou práci.
Provoz a školení / Franšízanti procházejí školením, které je připraví na vedení centra i práci s týmem lektorů. přečíst články
3D technologie jako flexiblní byznys
/25.08.2025
Educenter – Edu3D reaguje na rostoucí zájem o mimoškolní vzdělávání rozvojem franšízové sítě. Jaké podmínky partnerům nabízí přibližuje jednatelka Nichole Trumpichová.
Franšízová síť Helen Doron English představuje příležitost pro ty, kteří chtějí spojit výuku jazyků s podnikáním. A to i v menších městech.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Příprava na praktický život dnes vyžaduje dobrou znalost technologií. Franšíza EDU3D přichází s konceptem volnočasových aktivit, které s nimi nejen děti naučí pracovat.
„IQ UP! nabízí franšízantům řešení na klíč s osvědčeným modelem, nízkou počáteční investicí a více toky příjmů," říká Valentina Dino, spoluzakladatelka IQ UP!.
Nejčtenější
Vůně kvalitní kávy a úspěchu
/10.01.2017
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Síť Vosíme.cz se úspěšně rozšiřuje i mimo velká města. Nové pobočky otevírá ve spolupráci s franšízanty. Těm nabízí i pomoc s financováním.
„Budoucnost convenience retailu vidíme v kombinaci rychlosti, čerstvosti a lidskosti,“ říká Petr Kuchta, Chief Product & Marketing Officer franšízového konceptu PONT to go.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Slovinská franšíza Centrum solné terapie propojuje moderní technologii s tradicí solných jeskyní. Do Česka přináší podnikání s medicínským přesahem.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické