Carrefour chce být klíčovým hráčem na každém trhu

Carrefour je dnes pro některé z nás pouze hezkou vzpomínkou, prodejní síť se nestačila ani rozvinout a skončila. V Portugalsku fungoval tento řetězec 20 let, vybudoval 524 prodejen v hodnotě 680 milionů dolarů a končí. Jeho tržby i pozici na trhu ovlivnil zejména Lidl, ale i Pingo doce Jeronimo Martins a jeho obrat se v roce 2009 snížil o 17%, což představuje hodnotu 825 milionů Eur.
Ve Francii se 43% procenty má klíčovou pozici na trhu, dalších 37 procent připadá na ostatní evropské země, 12 procent obratu realizuje v Latinské Americe a 7 procent v Asii.
Zástupce společnosti Lars Olofsson informoval www.Franchisinginfo.cz o tom, že se bude přesouvat do zemí, kde pokryje větší část trhu. Z tohoto důvodu nyní otevřel dvě prodejny v Bulharsku a uzavřel prodejny v Rusku, Itálii a Belgii.
V Polsku kromě velkých hypermarketů rozjíždí již třetím rokem velmi úspěšnou síť malých franšízových prodejen tzv. Carrefour 5 minut. Zájem o jejich provozování je veliký, za poslední dva roky, kdy se začali nabízet, jich na obchodní ploše 100 – 500 m2 funguje 31. Poláci jsou stále zvyklí nakupovat v menších obchodech, jedním z faktorů určujících obchod je umístění v obytné čtvrti. V Polsku zaměstnává Carrefour 25 000 zaměstnanců.
V České republice přišlo s myšlenkou rychlého nákupu Tesco svojí sítí prodejen Tesco Express.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!