Hledáte sofistikovanou světovou franšízu?

Makléř, nebo anglicky broker, se nám dosud spojoval spíše s oblastí nabídky nemovitostí nebo pojišťovacích služeb a v souvislosti s anglickým výrazem zase s obchody na burze. S makléřem se setkáte i v případě, že se budete zajímat o společnost NBB – National Business Brokers a franšízové příležitosti, které nabízí. Společnost působí v oblasti zprostředkování nákupu a prodeje firem, jejich oceňování a v oblasti poradenství pro firemní ekonomiku.
Systém firemních makléřů NBB vychází ze skandinávského konceptu ze 70. let minulého století a je prověřen praktickými zkušenostmi z více než 3000 zrealizovaných obchodních transakcí. Společnost National Business Brokers vznikla v roce 2001 spojením švédské EBB Eurobusiness Brokers a portugalské Onebiz Group a expandovala do celé Evropy.
Dnes má NBB rozsáhlou síť firemních makléřů v řadě evropských států i v zemích Severní a Jižní Ameriky a zaujímá vedoucí roli v mezinárodní síti firemních makléřů. Tady všude NBB středně velkým podnikatelům nabízí osobní poradenskou podporu a pomoc při procesu nákupu a prodeje firem, a to od počáteční analýzy, ohodnocení a ocenění firmy přes kompletní přípravu jejího prodeje až po uzavření kupní smlouvy.
NBB zajišťuje svým zákazníkům potřebné osobní služby pro dosažení jejich podnikatelských cílů, každou transakci řešíme s odpovídající kompetencí a při jejím uzavření postupujeme s velkou pečlivostí, zodpovědností a dodržením přísné důvěrnosti, říká Richard Skyva, master franšízant pro Českou republiku.
Prodej nebo nákup firmy je jedním z nejdůležitějších rozhodnutí podnikatele. Postup začíná odhadem trhu a stanovením hodnoty podniku. Kdy prodat, kdy koupit, jak odhadnout přiměřenou hodnotu podniku, aby umístění na trhu bylo efektivní a odpovídalo záměru podnikatele, jak zajistit během procesu absolutní důvěrnost, do jakých etap má být úspěšná transakce rozdělena a jak postupovat při jednání – to jsou jen některé z otázek, které musí být brány v potaz, pokud má být transakce úspěšná. Chyby mohou být osudné. Ne nadarmo se říká, že záležitosti, ve kterých jsme citově angažovaní, má vyřizovat třetí strana, protože se na věc dovede podívat objektivněji. Společnost NBB vždy sleduje zájmy svého klienta a navíc za své služby a rozhodnutí ručí.
Existuje několik oblastí, ve kterých je možno profitovat z profesionálních služeb NBB při úspěšné obchodní transakci. NBB může vést prodejní či nákupní akci agresivněji a mnohem důvěrněji než zákazník, a přitom najít atraktivnějšího a vhodnějšího kupce či prodávajícího. Hledání a výběr prostřednictvím třetí strany vzbuzuje větší důvěru u potenciálních zákazníků i dalších zájemců a jednání může být vedeno, aniž by se odhalila identita klienta.
Do portfolia NBB patří i další služby, jako je hledání vhodného rizikového kapitálu, oceňování majetku, poradenství v oblasti ekonomiky, zajištění plynulosti finančních toků, analýza rizik, analýza finanční struktury a vyváženosti, analýza ziskovosti a mnoho dalších.
V ČR je prozatím jedna pobočka NBB, kterou vlastní master franšízant pro Českou republiku pan Richard Skyva. Ten nyní nabízí franšízu pro 5 poboček v bývalých krajských městech. Jelikož jde o velmi specifickou záležitost, u zájemců se předpokládá výrazná osobnost, znalost světa obchodu i financí, jazyková vybavenost a znalost místního prostředí. Výběr osobnosti franšízanta je důležitý pro celou síť NBB, a proto nemůže být franšíza udělena komukoliv.
Franšízant dostane kompletní školicí servis, i ze zahraničí, získá přístup do celosvětové databáze firmy, kvalitní marketingovou podporu a zařadí se mezi brokery z 25 zemí světa. V ČR je zvykem prodávat firmy prostřednictvím právníků. Ti jsou při transakci samozřejmě také potřební, protože prodej je především záležitostí obchodní. Prostřednictvím svého webu NBB nabízí propracovaný systém prodeje firem po celém světě, včetně několika českých podniků. Některé údaje o firmách jsou utajeny a odtajněny budou jen vážnému zájemci.
Tato specifická franšíza je velmi perspektivní. Češi mnoho let budovali, nyní nastává doba prodeje, slučování, kupování konkurence, prostor pro nové začátky nebo zasloužený odpočinek. Prodávat by měli Češi, protože rozumí místnímu trhu i místním lidem. Většina klientů prodává svoji společnost jednou za život, to je důvod vybrat si pro tento účel správného partnera. Díky své celosvětové síti NBB naopak nabízí investorům z České republiky nekonečné množství mezinárodních investičních příležitostí.
PŘEČTI ČLÁNKY

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
„Chceme zvýšit dosah našich programů a přinést novinky, které podnikatelům usnadní nejen řízení firem, ale i jejich osobní rozvoj,“ říká Šimon Mastný, ředitel franšízy TAB Board.
Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
Irská franšíza Synergy Stocktaking založila svůj byznys na inventarizaci v gastronomii. Spolupráci s franšízanty nám představil master-franšízant Filip Cvrček.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.