Žabka přehodnocuje a zavírá některé prodejny

Ještě nedávno měla síť prodejen Žabka v plánu otevírat každý rok 100 provozoven, do pěti let chtěla trh v ČR zaplnit 500 prodejnami Žabka. Po první stovce otevřených prodejen a dvouletém působení na českém trhu přehodnocuje a zavírá 10% svých prodejen. Zavírá neúspěšné prodejny a do budoucna se bude soustředit na Prahu a větší města.
„Drtivá většina ze zavřených prodejen byly velkoprostorové obchody, bývalé samoobsluhy, které vybočovaly z řady malých večerek“, říká ing. Jana Mužná, PR manažerka sítě Žabka. V únoru zakoupila společnost poměrně zavedenou a úspěšnou síť potravinářských obchodů Koruna. Jde o 45 prodejen na Moravě, které údajně po několikaměsíčním fungování ukázaly novému vlastníkovi, že poloviční množství zavedených prodejen vykazuje větší obrat a zisk, než dvojnásobek Žabek.
Zatímco sama Žabka loni se stovkou obchodů dosáhla tržeb půl miliardy korun, moravská Koruna s polovičním počtem provozoven utržila 1,2 miliardy korun. Navíc si udržela růst i navzdory krizi.
V rámci dvouleté bilance z ekonomických důvodů přesouvá Penta (vlastník Žabek) část firmy na Moravu, nákup a logistika se stěhuje do Třince, formální sídlo Žabky zůstane nadále v Praze. Maloobchodní řetězec Žabka vznikl v sousedním Polsku. Téměř dva tisíce menších městských obchodů určených k rychlým nákupům koupila i se značkou v roce 2007 investiční skupina Penta a rozšířila je do Česka.
Název Žabka se hodí i pro Slovensko, kam se síť hodlá rozšířit také. Žabka prozatím nemá prioritu Slovensko, proto neupřesnila, kdy začne obchodovat na Slovensku. Českou odnož Žabky řídí nyní nově Radim Haluza, který vystřídal Zdeňka Linharta, který Žabku v ČR zaváděl a v červnu letošního roku ukončil svoje působení.
Žabka otevřela první českou prodejnu v Praze na jaře roku 2008. V letošním roce vedení Žabky počítá s otevřením dalších 60 prodejen a nárůstem obratu až na 1,2 miliardy korun. Do tří let chce mít Žabka po celém území České republiky 250 prodejen.
Žabky jsou menší samoobslužné prodejny s prodlouženou otevírací dobou. Nabízejí základní potraviny, drobnou drogerii a spotřební zboží především v centrech měst a rušných komerčních a rezidenčních oblastech.
Žabka funguje na principu franšíz, kdy svou značku a obchody pronajímá svým partnerům. „V souvislosti se systémovými změnami připravujeme i změnu podmínek spolupráce pro franšízové partnery“, dodává ing. Jana Mužná, PR manažerka sítě Žabka. V případě prodejen Žabka nejde o klasickou franšízu, spíše o partnerský systém. Provoz prodejny si tak řídí nájemce, Žabka se stará o logistiku a zásobování.
Více informací získáte v redakci FranchisingINFO.cz.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!