Nejvhodnější čas pro franchisu s dětmi

Prognózy jsou současné době pro zprovoznění školky či jeslí velmi příznivě nakloněny. Např. počet dětí v Praze a Středočeském kraji stoupá a bude tomu tak i nadále do roku 2016. Je třeba si uvědomit, že tyto děti pak dále budou v předškolním věku dalších 6 let.
Jako nejvýhodnější lokalitou se dlouhodobě jeví Praha – Východ, Praha – Západ, ale i překvapivě Praha 2 či Praha 5. Vzhledem k výborné infrastruktuře a nově vzniknuvším satelitním městečkům jsou okrajové oblasti Prahy tím nejlepším místem. Spádová oblast tak čítá, byť ve velké vzdálenosti, ovšem ve velmi krátké době dojezdu, stovky tisíc obyvatel, a to převážně mladých rodin. Ovšem i ostatní části ČR jsou zajímavé, zejména pak všechny lokality s počtem obyvatel nad 10.000.
Rodiče malých dětí to znají moc dobře, když jim školka, do níž chtěli umístit své dítě, ohlásí, že má plno. Co v takové situaci dělat? Jednou z možností je volba soukromé školky. Soukromé školky mají tu výhodu, že jsou flexibilní a mohou se přizpůsobit potřebám dětí i rodičů. Dětem bývá věnována mnohem větší pozornost a plně individuální přístup. Jednou z takových předškolních institucí je Maxíkova jazyková školka a jesle, která se soustředí na rozvoj dětí ve věku od 12 měsíců do 7 let.
Rozvoj celé osobnosti dítěte
Od roku 2008 spolupracuje Maxíkova jazyková školka a jesle s Dětskou mensou ČR a Centrem nadání, tedy dvěma nejvýznamnějšími organizacemi v rozvoji nejen intelektových schopností dětí v celé ČR. Cílem této spolupráce je vyškolit pedagogy v oboru předškolní výchovy a vzdělávání.
Školka a byznys
Z hlediska byznysu hodnotí Pavel Tuleškov, ředitel a kontaktní osoba pro franchisanty, rok 2010 úspěšně: „Stabilizovali jsme stávající pobočkovou síť a nyní máme v plánu její rozvoj. Povedla se nám akvizice 2 franchisantů a tak budeme v létě otvírat 2 nové franchisové školky. Jedna pobočka bude na Praze 14 v Jahodnici a v případě druhé se rozhodujeme mezi několika lokalitami“. Dalším cílem, který si Maxíkova jazyková školka stanovila pro tento rok, je rozšíření sítě do měst nad 50.000 obyvatel. Franchisový koncept najde ale uplatnění ve všech městech nad 10.000 obyvatel.
Podpora franchisantům
Jak dále uvedle Pavel Tuleškov, partneři v rámci komplexní podpory (personální, účetní, právní, jednání s úřady atd.) získají data z marketingového průzkumu. Franchisor zpracovává pro franchisanty marketingový průzkum lokality, v níž uvažují o zřízení školky. Otevření může následovat nejdříve po 6 měsících od uzavření franchisové smlouvy. „Během této doby vyhodnocujeme potřeby potenciální klientely nově vznikající školky. Následně jsme schopni potvrdit, že předběžné odhady byly správné a zájem o školku je. Je jasné, že v ten okamžik se franchisantovi „lépe dýchá“, neboť riziko neúspěšnosti bylo snížené na základě zmíněného marketingového průzkumu na minimum,“ dodává Tuleškov.
Ideální franchisant by měl mít především chuť a touhu podnikat v oboru předškolní výchovy a vzdělávání. „Je to práce, kterou člověk musí dělat srdcem a s láskou na prvním místě. A pokud práci děláte poctivě, s láskou a nadšením, úspěch je zaručený “, dodává ředitel školky.

PŘEČTI ČLÁNKY

Educenter – Edu3D reaguje na rostoucí zájem o mimoškolní vzdělávání rozvojem franšízové sítě. Jaké podmínky partnerům nabízí přibližuje jednatelka Nichole Trumpichová.
Franšízová síť Helen Doron English představuje příležitost pro ty, kteří chtějí spojit výuku jazyků s podnikáním. A to i v menších městech.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Příprava na praktický život dnes vyžaduje dobrou znalost technologií. Franšíza EDU3D přichází s konceptem volnočasových aktivit, které s nimi nejen děti naučí pracovat.
„IQ UP! nabízí franšízantům řešení na klíč s osvědčeným modelem, nízkou počáteční investicí a více toky příjmů," říká Valentina Dino, spoluzakladatelka IQ UP!.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické