Češi šetří na kvalitním pečivu

Síť pekařství Paneria patří do skupiny United Bakeries. Za svůj obchodní model nově zvolila franšízing. Každým rokem chce otevřít 10 – 15 nových franšízových obchodů. V současné chvíli provozuje na 25 vlastních poboček především v Praze a Brně. „Je to věc kupní síly, která je v České republice pořád dost nízká. Rádi bychom otvírali naše pobočky především v krajských městech,“ vysvětluje Marko Pařík, generální ředitel a třetinový majitel pekárenské skupiny United Bakeries.
Jak se dále vyjádřil, Češi často šetří na kvalitním pečivu, což tlačí ceny dolů a to se pak odráží na kvalitě výrobků. „Dnešní rohlík váží 43 gramů, což je podle nás minimum, kam můžeme s gramáží jít, aby byla zachována přijatelná kvalita. Takový výrobek pak dodáváme distributorům za 1 Kč,“ dokládá celý mechanismus nabídky a poptávky ředitel.
Kupní síla v segmentu pečiva zatím není dostatečně silná, a proto obchodní řetězce tolik tlačí na nízké ceny. K tomu ani nepřispívá fakt, že výrazně podražily suroviny jako pšenice, máslo, olej, mák, mléko a pohonné hmoty, a k tomu se má zvýšit také dolní sazba DPH. Aby řetězec Paneria na českém trhu obstál, musel zvolit nákladově nejoptimálnější řešení – tedy franšízing.
Více informací o konceptu Paneria získáte v redakci FranchisingINFO.cz.

PŘEČTI ČLÁNKY

Tyrolské tradiční pochoutky Tiroler expandují v Česku. Franšízový model umožňuje stánkový i kamenný prodej a slibuje rychlou návratnost.
Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!